۱۳۹۱/۵/۱۵

یک پیشنهاد: در داخل ایران پرچم شیر و خورشید را تکثیر کنید و در کوچه ها و خیابان ها بچسبانید



هم میهنان عزیز این کار بسیار ساده است. نظر به این که شیر و خورشید نشان ملی و تاریخی سرزمینمان ایران است، ما می توانیم در اعتراض به حکومتی ناکارامد که موجب فساد و ویرانی ایران گشته است مخالفت خود را با چسباندن پرچم شیر و خورشید در کوچه ها و معابر نشان بدهیم. شاید هنوز افرادی باشند که گمان کنند نشان شیر و خورشید انحصارا متعلق به خاندان پهلوی است و لذا آن را نفی می کنند، اما این طرز فکر اشتباه محض است. به عنوان یک جمهوری خواه که البته به سایر اندیشه ها مانند مشروطه خواهی احترام می گذارم، معتقدم و یقین دارم که شیر و خورشید نشان ملی ایران است و تمسک به این امر در جهت همبستگی میان اقشار، تفکرات و عامه مردم ایران خواهد بود. به شخصه به تضارب آرا و اعتقادات و یک گفتگو میان گروه های مختلف سیاسی برای فردای ایران معتقدم، شاید عامل مهمی که بتواند میان جمهوری خواهان و مشروطه خواهان و حتی گروه های چپی و سوسیالیست، یک ائتلاف و همبستگی به وجود بیاورد نشان شیر و خورشید باشد که عموما میان گروه های مخالف حکومت اسلامی مشترک است.
همانطور که گفته شد، چنین اقدامی بسیار ساده است. دسترسی به پرچم شیر و خورشید در ایران مقدور نیست و لذا نایاب می باشد. اما شهروندان می توانند در حد امکان پرچم های شیر و خورشید را در کاغذ A4 تکثیر کنند و با احتیاط کامل آن را در کوچه ها، خیابان ها و معابر بچسبانند، و بسیار محتاط این عمل را به انجام برسانند تا گیر نیفتند. هر فرد اگر بتواند حداقل ٣ برگه تکثیر کند و در معابر بچسباند، شاهد یک حرکت مردمی و مفید جهت مخالفت با ظلم و ستم آخوندی خواهیم بود. همچنین می توان در برگه هایی جهت اطلاع رسانی اینچنین نوشت، چاپ کرد و به دیوارها چسباند: "شیر و خورشید نشان ملی و تاریخی ایران است و لزوما ارتباطی با سلطنت ندارد" مردمی که از گرانی شدید مرغ و شیر و سایر اقلام و مواد غذایی رنج می برند، بایسته است که برای مخالفت با حکومت نالایق حداقل اقداماتی نظیر دیوارنویسی و چسباندن اعلامیه ها و پرچم شیر و خورشید انجام دهند. می دانیم که زندگی برای جمع جمیع مردم ایران دشوار شده است، اما غوطه ور بودن در مشکلات زندگی و زندگی خود را تطبیق دادن با شرایط موجود که مشکلی را حل نمی کند، باید تکانی خورد و حرکتی کرد، اگر امروز تکان نخوریم وضع همچنان بدتر خواهد شد.
به امید همه گیر شدن این حرکت


۱ نظر:

  1. پیشنهاد بسیار خوبی است. پرچم شیر و خورشید میتواند یکی از عوامل وحدت بین ایرانیها باشد. درست بهمین علت رژیم هر کاری را که بتواند انجام میدهد تا پرچم شیروخورشید در زندگی ما ایرانیها راه نیابد.

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما