۱۳۸۹/۷/۱۲

آقای افتخاری! هنرمند واقعی از خورش درگاه ضحاکی نخورد

همه ی ما باید از علیرضا افتخاری بابت این که شفاف سازی کرده و آن چه ته دلش هست را آشکارا گفته است, ممنون باشیم. این روزها آدم دو رو زیاد در مملکت پیدا می شود پس چه بهتر که هر کس موضع خود را آشکار اعلام کند تا مردم فریبی و ریاکاری پیش نیاید. چه خوب که افتخاری "زدن یکی به نعل و یکی به میخ" را کنار گذاشته است و آب پاکی را روی دستان هموطنان ریخته است. حالا همه می دانند که افتخاری دستبوس استبداد است. حال همه به هویت هنرمندی که خالی از هنر اصلی یعنی مردمداری است پی برده اند. اکنون همه می دانند که چه فرقی است بین استاد شجریان و استاد! افتخاری. و فهمیده اند که هنرمند واقعی کیست...

 آقای افتخاری! شجریان هم می توانست مانند تو باشد اما نشد. پهلوان نامدار سرزمین ما تختی هم می توانست بگوید هر چه که دارم از شاه و دربار دارم, اما این ننگ را نپذیرفت و مردم را به چند سکه ی سیاه و بی ارزش نفروخت. شاملو هم می توانست با استبداد همراه باشد تا همه جوره مورد حمایت قدرت باشد اما به تعبیر شاعر "او خم نشد تو اوج و ایستاده مرد, از خورش درگاه ضحاکی نخورد". تصمیمت را گرفتی جناب افتخاری. اما روزی تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد. بهتر است که دیگر هیچ نگویم.  

۵ نظر:

  1. شما با اون همه ادعای دموکراسی،چرا تحمل ندارید یک هنرمند با شما هم رای نباشه؟در و اقع مردمی بی جنبه و کم ظرفیت هستید که دیگران را به تنگ نطری متهم میکنید اما خودتان از آنها بدترید.ولی مشکل اصلی ایرانیها اینه که بت بسازند و بعد خودشان بشکنند.صبح شعار بدهند یا مرگ یا مصدق،عصر همانروز بگن مرگ بر مصدق.خیلی با فرهنگین ها.

    پاسخحذف
  2. سلام محارب الدوله جان
    من کاملاً با نظر شما موافقم اما تو رو خدا گوش کنید به این حرفم
    من پژوهشگر تاریخ موسیقی هستم ، موسیقی معاصر تخصصم است، استاد شجریان هنر خوبی داره و تکنیکش بی نظیره
    من ارزش کلمات رو می دونم ، وقتی میگم بی نظیر یعنی تکنیکش همتا نداره
    اما موسیقی ما رو ضایع کرد فقط به خاطر مادی بودن
    خواهشاً رفتارش با موسوی و بیگچه خوانی و مرحوم مشکاتیان رو بخونید
    ببینید کی باعث شد موسیقی جمعی ما که در یک برنامه 10 هنرمند تکتوازی میکردند و در اخر هم گروه نوازی به اینجا کشیده بشه و کنسرت های تک نفره در خارج از کشور برگزار بشه
    خانه موسیقی کاری کنه که مشکاتیان بره یک گوشه، خودش بزنه ، خودش بخونه، خودش بسازه و بعدهمون خانه موسیقی با رشوه برای مادر شجریان مجلس ختم بگیره
    !!!!
    این شخصیت ثابت کرده نمی شه روی دیوارش یاد گاری نوشت
    نمی شه زیاد روش هزینه کرد
    افتخاری رو نقد کنید ، اما از ادم درست و حسابی مایه بگذارید
    سجریان فرصت طلب است و ما سبزها رو بازی می ده
    اگر فردا رفت در مجلسی بقایی یا مشایی رو بوسید تعجب نکنید
    ببخشید
    امیدوارم نرنجونده باشمتون
    من از این وضعیت بدی که بین هنرمند ها هست، و این اختلافاتی که همش باعثش شجریانه خیلی ناراحتم و به همین دلیل یک کم لحنم تند شد
    شما ببخشید

    پاسخحذف
  3. ناشناس

    من تحمل دارم که یک هنرمند اندیشه ی خودش را داشته باشد. اما شما توجه کنید که افتخاری چه متلکی به شجریان انداخت؟ در این مورد من نمی توانم صبر کنم. در ضمن من یک انتقاد ساده کردم و عرض کردم که همین انتقاد برای دست بوس استبداد کافی است و دیگر در این مورد حرقی نخواهم زد. اما مگر خود شماها در زمان شاه تختی را قهرمان نمی خواندید؟ آن هم برای این بود که تختی اسیر استبداد نشد. مگر غیر از این است؟

    پاسخحذف
  4. ممنون صوفی جان از کامنتت.

    پاسخحذف
  5. اقای افتخاری اگر شما طرفدار انقلاب بودید و هستید ، محمود احمدی نژاد ، مشایی، مصباح یزدی ، سعید امامی و مرتضوی های قاتل به انقلاب چه ربطی دارند؟ انقلاب را منتظری، طالقانی، همت ، باکری، موسوی، کروبی ها کردند و اگر صدای شما خوش است دلیلی نیست تیزهوشی شما در "منطق" بالا باشد پس با مردم مشورت کنید و دوباره تصمیم گیری کنید. روانتان سلامت باشد
    مزدک

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما