۱۳۹۰/۶/۷

امیر قطر در هنگام ملاقات اخیر خود با احمدی نژاد, دمپایی پلاستیکی به پا داشت! / کسی مسئولان رژیم را آدم حساب نمی کند

وبسایت آینده دیروز مطلبی جالب منتشر کرد. از قضا آخرین دیدار امیر قطر با احمدی نژاد 4 روز پیش انجام شد. اما داستان این جاست که در یک سفر رسمی و دیپلماتیک, طرز پوشش نیز باید متناسب با عرف رایج در ملاقات های رسمی باشد. اما در این ملاقات امیر کشور کوچک قطر, جوراب و کفش به پا نداشت بلکه به پوشیدن یک دمپایی بسنده کرده بود! چنین رفتاری در امور دیپلماتیک نه تنها عرف نبوده بلکه توهین به مخاطب و کشور میزبان محسوب می شود. در صورتی که امیر قطر در سفرهای خود به کشورهای دیگر نوع پوشش مقبول تری دارد, اما به نظر می رسد که احمدی نژاد را فرد مهمی به حساب نیاورده است و در هنگام دیدار با معاون خامنه ای (احمدی نژاد) به پوشیدن دمپایی پلاستیکی رضایت داده است! اگر در کشور ما دولتمردان, نمایندگان واقعی مردم بودند متعاقبا نمایندگان کشورها هم برخورد متفاوتی داشتند.

در هنگام ملاقات با شعیب بن صالح!

در هنگام دیدار با رئیس جمهور شیطان بزرگ!
اما از این موضوع اگر بگذریم, سران جمهوری اسلامی پوشش و سر و وضع درستی ندارند و سران کشورهای دیگر حق دارند که آن ها را جزو آدم ها به حساب نیاورند. اگر به صورت اصلاح نکرده* و پیشانی داغ کرده بسیاری از مسئولان حکومتی و کت و شلوار بدون کراوات و بوی بدی که به دنبال حمام نکردن و عدم استفاده از اسپری و عطر از آن ها ساتع می شود و قیافه ی زشت آن ها نگاهی انداخته شود, احتمالا مخاطبان پی می برند که این جانوران چه کاره هستند و از چه باغ وحشی فرار کرده اند. من در تعجبم که چرا مسئولان جمهوری اسلامی اینقدر زشت و بیریخت هستند.** پنداری که از هیئت های سینه زنی که برنج و چلوگوشت پخش می کنند و یا شاید هم از کشتارگاه ها یکراست به پست ریاست رسیده اند.  به راستی وقتی دیگر کشورها این ها را می بیند چه فکری می کنند؟ آیا ایرانی نباید از این که این افراد  بر کشورش حکومت می کنند, احساس شرم کند؟ درست است که رژیم پیشین استبدادی بود, اما سر و وضع و قیافه ی دولتمردان آنزمان آراسته بود و آبروی ایران را در جهان حفظ می کرد. ما واقعا در دوران بدی به سر می بریم, دورانی که علاوه بر استبداد سیاسی و اجتماعی تصویر بدی را از ایران به نمایش گذاشته اند.

------------------------------------------------
* البته اشتباه نشود. از نظر من ریش به خودی خود بد نیست. اما آدم یا باید یک ریش درست داشته باشد و یا ریش نداشته باشد. ته ریش مسئولان جمهوری اسلامی معمولا بسیار زشت و نامرتب است.
 ** من از کسی به خاطر قیافه خرده نمی گیرم و سنجیدن انسان ها از روی قیافه هم امری نادرست است. اما مسئولان حکومت دوست دارند زشت و نامرتب باشند و آن را نوعی ارزش می شمارند. طرز پوشش و آراستگی هم بیانگر شخصیت است که اتفاقا ندارند.

۱ نظر:

  1. این پوشش لباس سنتی ایشان هست و به شما ربطی ندارد.شما هستید که میخواهید برای همه حتی لباس هم تجویز کنید.هندیها،افغانیها،آفریقاییها،چینیها و و و همه با لباس رسمی و سنتی خود در محافل سیاسی ظاهر میشوند و این شما هستید که با لباسی که از فرانسویها تقلید کرده اید ،ظاهر میشود و با آن افتخار میکنید.

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما