۱۳۸۹/۷/۲۴

یک بینی برای عایشه

ال پاییس: عایشه جوان افغان بدون بینی و گوش که وحشیانه بودن عمل طالبان را بر روی جلد مجله ی تایم به جهانیان نشان داد, عضو خود را به لطف یک پروتز به دست آورد. عایشه که عکس صورتش در روی مجله ی تایم تحت عنوان " چه پیش خواهد آمد اگر افغانستان را رها کنیم" به چاپ رسیده بود, به تایم گقت که شوهر و خانواده اش بینی و گوش هایش را با تایید یک فرمانده ی طالبان به دلیل فرار از شوهر و به عنوان مجازات بریدند.  
جوان 18 ساله به کالیفرنیا نقل مکان کرده است تا با کمک بنیاد گراس من برن و انستیتوی مبارزه یا خشونت علیه زنان عمل جراحی را انجام دهد.
ازعایشه این هفته در مراسم اعطای جوایز این بنیاد که پول عملش را پرداخت کرده است عکس برداری شد. در آن جا عایشه نشانی را از دست همسر فرماندار ایالت کالیفرنیا (آرنولد شوارزنگر) ماریا شیرور,   کسی که از عایشه به عنوان نمونه یاد کرده بود دریافت کرد.
  مورد عایشه یک نمونه از وضعیت افغانستان است اگر نیروهای بین المللی این کشور را بدون پشتوانه و دست خالی رها کنند. البته مجله ی تایم همچنین انتقاداتی را دریافت کرده است که متهم به شانتاژ خبری احساسی (عوام فریبی احساسی) برای توجیه ادامه ی فعالیت ایالات متحده ی آمریکا در افغانستان می شود.



El país منبع
ترجمه توسط محارب الدوله
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما