۱۳۸۹/۹/۳۰

جناب بالاترین! این سایت با کاربرانش بالاترین است و بدون آن ها از هر پایین ترینی هم پایین تر خواهد بود

یک مدت به دلیلی در اینترنت فعال نبودم و از اتفاقات چند روز اخیر در بالاترین اطلاعی نداشتم. اما وقتی چشمم به لیست بلندبالای آیدی های کاربران بسته شده افتاد از تعجب خشکم زد. بیشتر این کاربران , کاربران باسابقه ای بودند که به خاطر کار نکرده بلوکه شدند.نمی دانم که دقیقا باعث و بانی اصلی این اقدامات جدید در بالاترین چه کسی می تواند باشد اما انگشت اتهام به سوی اولین کسی که می رود مهدی یحیی نژاد بنیانگذار سایت بالاترین (پایین ترین کنونی) است. از بلوکه شدن جمعی از باسابقه ترین اعضای بالاترین به خاطر دلایل واهی ای که اسمش را "نقض قوانین بالاترین!" گذاشته اند بسیار ناخشنودم و امیدوارم که هرچه زودتر این آیدی ها آزاد شوند و آزادی بیان به بالاترین بازگردد. بالاترین همیشه خاری در چشم کودتاچیان بوده است اما غافل از این که در خود بالاترین یک کودتا رخ داده که فرقی با کودتای جمهوری اسلامی ندارد. کودتا همیشه یک مشخصه ی مهم دارد و آن خفه کردن صداهایی است که با تو موافق نیستند. حال دقیقا این اتفاق برای خود بالاترین افتاده و این واقعا باعث تاسف است. سایتی که از همان ابتدا قرار بود حافظ  طرز تفکرها و اندیشه های گوناگون باشد و کار آن رساندن خبرهای درست و دست اول و بیدار کننده در تمامی زمینه ها و به گوش تمامی مردم خواهان دموکراسی.  و این همیشه عامل زجر ملاحسین و امثال او بوده است که خواهان فضای بسته و تک بعدی و خبرهای کذب و گمراه کننده هستند. اما انگار ملا مهدی ها کم کم گوی سبقت را از ملاحسین ها هم ربوده اند! و سبب خوشحالی شریعتمداری و دیگر انگلهای رژیم شده اند. حس می کنم که این بالاترین, آن بالاترین سابق نیست و سایتی که قرار بود پیام رسان دموکراسی باشد خود این قاعده را رعایت نمی کند پس در این صورت نمی توان برای آزادی ایران و برقراری دموکراسی به این شبکه ی اجتماعی دل خوش کرد. به عنوان یک عضو بالاترین اندک مهلتی را به بالاترین می دهم. اگر در این مدت بالاترین رویه ی خود را اصلاح کرد و آیدی دوستان بالاترینی را آزاد کرد که در این صورت بسیار خوب است و می توان به آینده ی بالاترین امیدوار بود.  اما اگر این کار را انجام نداد و افراد بیشتری را بلوکه کرد من هم مانند خیلی های دیگر مجبورم که از بالاترین علیرغم میل باطنیم رخت بربندم. من بالاترین را دوست دارم و امیدوارم که بالاترین به راه درست خود برگردد.
اما یادت باشد جناب بالاترین! این سایت با کاربرانش بالاترین است و بدون آن ها از هر پایین ترینی هم پایین تر خواهد بود!       

۶ نظر:

  1. مطلب بسیار زیبا و بجایی بود دوست عزیز، امیدوارم که دوستان کاربر صادق دیگری هم که هنوز در بالاترین حسابشان بسته نشده همت و جرات کنند و یک چنین مطالبی بنویسند. هر چند که میدانم احتمالا مینویسند و خیلی سریع مطلبشان توسط مدیریت کودتاچی بالاترین که به سیم آخر زده حذف و حسابشان هم بسته میشود. توصیه میکنم که به سایت صادق رحیمی ://culturallogic.blogspot.com/2010/12/blog-post_20.html سری بزنید (البته اگر هنوز سر نزده اید) . راستی از کاربر Sight (نیما) خبری دارید؟ حساب او بسته نشده؟ خودش بالاترین را تحریم نکرده است؟

    پاسخحذف
  2. خیلی ممنون دوست گرامی.
    به سایت صادق رحیمی سر زدم و اتفاقا با خواندن همان پست بود که تصمیم گرفتم این مطلب را بنویسم.
    راستش اطلاعی ندارم که اکانت نیما بسته شده یا هنوز باز است اما فکر نمی کنم دیگر فعالیتی داشته باشد.

    پاسخحذف
  3. درود کامران جان.
    فقط خواستم ازت بابت این نگاشته تشکر کنم.
    خوشحالم که هنوز صداهایی از دل کاربران معدوم نشده شنیده میشه.
    نیما هنوز بسته نشده و من 2.3شب پیش دیدم در بالاترین کامنت گذاشته بود.
    (راستی تو پست قبلی هم کامنتت را پاسخ گفتم)

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  5. خیلی ممنون نیا جان. لطف کردی. مرسی از خبر رسانی.

    پاسخحذف
  6. ناشناس گرامی. ممکن است که همه ی ما مخالف رژیم و همینطور ایدئولوژی هایی مانند مارکسیسم باشیم اما عقلانی نیست که کلمات رکیک به کار ببریم. با عرض پوزش مجبور شدم کامنت شما را حذف کنم.

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما