۱۳۸۹/۱۰/۱۳

تصور کنید روزی از خواب بیدار شوید و با این تیتر در فضای مجازی مواجه شوید:

تصور کنید روزی از خواب بیدار شوید و برای خواندن خبرهای روز و دست اول به سایت بالاترین و یا دیگر سایت های خبری مراجعه کنید و در لحظه ی ورود ناگهان با این تیتر مواجه شوید: "موسوی و کروبی بازداشت شدند." چه واکنشی نشان می دهید؟ 
در روزهای اخیر تهدیدهایی از جانب حکومت اقتدارگرا برای بازداشت آنچه سران "فتنه" می نامند انجام شده است. فارغ از توخالی بودن بسیاری از تهدیدها, از آنچه که نمی توان چشم پوشی کرد خوابیدن سروصداها و اعتراضات مردمی حداقل در سطح خیابان هاست و همین عامل مهمی در افزایش تهدیدها علیه سران جنبش بوده است. سکوت در برابر ستم ها, به ظلم پذیری بیشتر مردم منجر خواهد شد چنانچه در قبال هدفمندی یارانه ها مردم واکنشی را در سطح خیابان ها نشان ندادند. قرار گرفتن بخش قابل توجهی از اخبار روزانه در مورد تهدید سران جنبش سبز نشانه ی خوبی نیست و با وجود توخالی بودن بسیاری از آن ها جو مثبتی را نمی توان ارزیابی کرد. اگر موسوی و کروبی بازداشت شوند با وجود اقدامات همزمان رژیم در مورد قطع یا محدود کردن بیشتر جریان های ارتباطی از قبیل اینترنت و تلفن و ماهواره, اطلاع رسانی به مردم سخت تر شده و برنامه ریزی برای مقابله با بازداشت موسوی و کروبی دشوارتر خواهد بود. ساده اندیشی است اگر گمان کنیم که مردم داخل کشور از تمامی جریانات روزانه باخبرند و هنگام دستگیری سران جنبش وقت کافی برای برنامه ریزی به منظور تظاهرات مردمی خواهند داشت. 
البته هنوز چنین اتفاقی نیفتاده و این تنها یک تصور برای پیشگیری بود. اما این هشدارها را جدی بگیریم و نگذاریم جریان دیکتاتوری حاکم از عدم برنامه ریزی ما سو استفاده کرده و برگ برنده ای را به نام خود ثبت کند. رساندن آگاهی در مورد وضعیت جاری کشور را باید افزایش داد و با برنامه ریزی از هدر دادن فرصت ها پرهیز نمود. آینده برای ماست اگر غفلت نکنیم.             

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما