۱۳۸۹/۱۰/۲۴

شاید حتی تونس هم طعم آزادی را بچشد اما ما همین سلطانعلی خامنه ای هم از سرمان زیادی است

چه نیازی هست که اصلا ما دموکراسی داشته باشیم؟ مگر اصلا ما واقع بین هستیم که خواهان آزادی مملکت باشیم. وقتی ما مردم ایران وجود موهومی در چاه جمکران را واقعیت می پنداریم و خیال می کنیم که نذر کردن به درگاه یک امام مرده که نعشش تا به امروز پوسیده و متعفن گردیده است از ثواب بالایی برخوردار است و این ها واسطه ی فیض هستند, به چه دلیلی آرزوی رها شدن از آخوندهای گدازاده ای را داریم که به خاطر همین نادانی و حماقتمان بر پشتمان سوار شده اند و ما را به هر سو می برند؟ برویم ازپول های یارانه ای حضرت ولیعصر استفاده کنیم و خودمان را به خریت بزنیم تا ببینیم کی مهدی موعود با اسب سپید پدیدار می شود و پرچم را به سید خراسانی می دهد! ما را به انتخابات آزاد و آزادی چه کار است؟ فقط باید آزادی مردم تونس و دیگر ملل را ببینیم و افسوس بخوریم. وضع ما تا ابد همین خواهد بود مگر این که مردم را از خرافات آگاه کنیم. فراموش نکنیم که خرافات بزرگترین بدبختی امروز ما و عامل اصلی حکمرانی آخوندها بر کشور ماست . احمد کسروی خردگرای معاصر می گوید:

 ما نیک آگاهیم که حیدر عمواوغلی ها و علی مسیوها و شریف زاده ها و میرزاجهانگیرها که به آن جنبش برخواسته بودند از حال گرفتاری های ایران در میان همسایگان نیرومند و آزمند نا آگاه نمی بودند و در راه استقلال و آزادی این کشور به هرگونه جانفشانی آماده می بودند. آنان در یک جا اشتباه می کردند. از گرفتاری ها و آلودگی های توده نا آگاه می بودند و می پنداشتند اگر ربشه ی استبداد کنده شود و قانون اساسی به کار افند توده ی مردم به راه پیشرفت می افتند. در حالیکه درد اصلی جهل و نا آگاهی  مردم بود.

۱۷ نظر:

  1. http://iranasreroshangari.blogspot.com/2011/01/blog-post_06.html
    جلسه گفتگو و پرسش و پاسخ با بهرام مشيري _ موضوع : نقد تعاليم و احكام اسلامي
    تاريخ : شنبه
    5 _February _2011

    16_Bahman _1389
    ساعت : 10 شب به وقت ايران
    مكان : مسنجر پالتاك
    تالار : ايران عصر روشنگري
    -----------------------
    IRAN Asre Roshangari
    Category : Asia
    Subcategory : Iran

    پاسخحذف
  2. اولا مگر چند نفر به این مزخرفات اعتقاد دارند؟! آیا شما آماری از آنها دارید؟ اگر یک میلیون نفر به بازدید جمکران هم بروند 1.5 درصد جمعیت ایران هم نمی‌شوند. گروهی از دانشمندان اخیرا ادعا کرده اند که اعتقاد به مذهب به علت یک جهش ژنتیکی در انسان رخداده است تا انسان از سلامت روانی بهتری برخوردار باشد. به علاوه اینها از فقیرترین (مادی و فکری و عموما هردو) اقشار مردم هستند که صرف انرژی و همراه کردن آنها با جنبش آزادی خواهانه سرمایه گذاری بسیار اشتباهی است.

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز؛ من با متن نوشته شما کاملا موافقم ولی با تیتر توهین آمیز، تحقیرآمیز و یاس آلود آن خیلی مخالفم. مردم ایران از خیلی جهات، بخصوص ازجهت حرکات و جنبشهای سیاسی و قیامهای مردمی، سرآمد مردم دنیا هستند. ولی متأسفانه با یکی از کثیف ترین، درنده خوترین و مزورترین دیکتاتوریهای تاریخ جهان هم مواجه هستند. من به علت موقعیت شغلی که دارم از شروع جنبش سبز تا به امروز با اکثر مردم دنیا در تماس بوده ام و میبینم که جنبش سبز ما انعکاس بسیار چشمگیر و بیسابقه جهانی داشته و بسیاری از مردم جهان ایران و ایرانی را به نام این جنبش میشناسند و به جرات میتوانم بگویم که کشورهایی که بعد از شروع جنبش سبز ما دست به قیام و شورش زدند همه بنوعی تحت تاثیر این جنبش بوده و هستند. چرا این روزها اینقدرعجولانه قضاوت میکنید و دستاوردهای جنبش را پایمال میکنید؟ چرا به جای اینکه بنشینید، همفکری کنید و راه هایی برای بقول خودتان آگاه کردن مردم از خرافات پیدا کنید و بین آنها کار هدفمند و سازمانگرانه انجام دهید و اعتصابات و حرکات اعتراضی موثری ایجاد کنید مینشینید پای کامپوترهاو وبلاگ هایتان و آیه یاس میخوانید؟ اینطوری راه و آرمان شهدا و اسیران بزرگوار جنبش را ادامه میدهید؟ آیا موسوی و کروبی میتوانند وظیفه همه ما را انجام دهند؟چرا روشنفکران همیشه در شرایط اختناق گناه کوتاهی و کم کاری خودشان را به گردن مردم می اندازند؟!؟

    پاسخحذف
  4. بسيار عالي بود. اولاً هيچ گونه نكته توهين آميزي در نوشته شما مشاهده نمي شود. به قول يكي از دوستان افرادي كه از بيان برخي مطالب ناراحت مي شود و آنرا توهيت تلقي مي كنند آنرا بگذارند به حساب هزاران هزار توهيني كه اسلام و مسلماني به دگر انديشان روا داشته است. از مشا ممنون هستم

    پاسخحذف
  5. دوست ناشناس عزیز، بهتر نیست که مطالب و نظریات دیگران را کامل و با تامل بخوانی و بعد در مورد آنها اظهار نظر کنی؟ منظور من از "توهین آمیز بودن تیتر این لینک" توهین به خودمان و ملیت خودمان بود. نمیدانم که شما چطور این موضوع را به توهینهای اسلام به دگر اندیشان، که خود من هم یکی از آنها هستم، ربط داده ای ؟!؟

    پاسخحذف
  6. ((اولا مگر چند نفر به این مزخرفات اعتقاد دارند؟! آیا شما آماری از آنها دارید؟ اگر یک میلیون نفر به بازدید جمکران هم بروند 1.5 درصد جمعیت ایران هم نمی‌شوند. گروهی از دانشمندان اخیرا ادعا کرده اند که اعتقاد به مذهب به علت یک جهش ژنتیکی در انسان رخداده است تا انسان از سلامت روانی بهتری برخوردار باشد. به علاوه اینها از فقیرترین (مادی و فکری و عموما هردو) اقشار مردم هستند که صرف انرژی و همراه کردن آنها با جنبش آزادی خواهانه سرمایه گذاری بسیار اشتباهی است.))

    لازم نیست کسی به چاه جمکران برود اما متاسفانه مردم زیادی هنوز به امام زمان و دیگر خرافات شیعه باور دارند. البته نظر من است که اعتقاد هر کس محترم است اما گویا همین "اعتقاد محترم" امروزه باعث بدبختی شده است. اگر مردم به چنین مهملاتی باور نداشتند باز احمدی نژاد پول یارانه ها را پول امام زمان می نامید؟! خب معلوم است هنوز حرف آخوندها برای خیلی ها خریدار دارد.

    پاسخحذف
  7. ((چرا این روزها اینقدرعجولانه قضاوت میکنید و دستاوردهای جنبش را پایمال میکنید؟ چرا به جای اینکه بنشینید، همفکری کنید و راه هایی برای بقول خودتان آگاه کردن مردم از خرافات پیدا کنید و بین آنها کار هدفمند و سازمانگرانه انجام دهید و اعتصابات و حرکات اعتراضی موثری ایجاد کنید مینشینید پای کامپوترهاو وبلاگ هایتان و آیه یاس میخوانید؟ اینطوری راه و آرمان شهدا و اسیران بزرگوار جنبش را ادامه میدهید؟ آیا موسوی و کروبی میتوانند وظیفه همه ما را انجام دهند؟چرا روشنفکران همیشه در شرایط اختناق گناه کوتاهی و کم کاری خودشان را به گردن مردم می اندازند؟!؟))

    دوست عزیز من هیچگاه دستاوردهای جنبش را نفی نکردم. اما شما قضاوت کنید وقتی یک هموطن بسیار محترمی در سایت کلمه نظر می دهد "ما از ظلم خسته شده ایم پس ای امام زمان ظهور کن و ریشه ی ظلم را بکن" نشان می دهد که ما هنوز درگیر خرافات هستیم و این خیلی بد است چون اگر حتی جنبش پیروز شود باز به دلیل نا آگاهی ما از برخی مسایل کسی پیدا می شود تا از ما سواری بگیرد. شکی نیست که تاثیر جنبش سبز در دنیا زیاد بوده اما تاثیر انقلاب سال 57 هم زیاد بوده است. شما ببینید که همین انقلاب 57 یکی از وقایع مهم قرن بود اما به سرانجام درستی نرسید. فقط انقلاب کافی نیست جهتگیری آن به سمت مثبت هم شرط است.

    پاسخحذف
  8. ((دوست ناشناس عزیز، بهتر نیست که مطالب و نظریات دیگران را کامل و با تامل بخوانی و بعد در مورد آنها اظهار نظر کنی؟ منظور من از "توهین آمیز بودن تیتر این لینک" توهین به خودمان و ملیت خودمان بود. نمیدانم که شما چطور این موضوع را به توهینهای اسلام به دگر اندیشان، که خود من هم یکی از آنها هستم، ربط داده ای ؟!؟))

    من به ملیت توهین نکرده ام دوست عزیز. اتفاقا از لفظ "ما" استفاده کرده ام تا خود من را هم شامل شود. در ضمن ما احتیاج به نقد خود هم داریم. این همه افراد در وبلاگ هایشان دارند به اصطلاح به جنبشیان "روحیه" می دهند اما بگذار ما یک نقد کوچک هم از خود داشته باشیم. شاید حتی چند درصدی از مشکلات موجود هم تقصیر ما باشد. موضوع بسیار ساده است, چرا ما نباید رفتارهای خود را اصلاح کنیم؟

    پاسخحذف
  9. با سلام. همانگونه که دوستان فرمودند متاسفانه جنبش های اعتراضی جامعه و روشنفکران ایرانی هماره از نا آکاهی توده مردم رنج برده است. با نگاهی به تاریخ جنبشهای ایران از مشروطه گرفته تا جنبش سبز این نکته بارز است. متاسفانه مردم ما درگیر تفکرات ارتجاعی اسلامند و زداییدن این نیاز به زمان و تلاش تک تک ما ایرانیان دارد. از طرف دیگر ما ایرانی ها از ظرفیت انتقاد پذیری پایینی برخورداریم و بر ایده و اندیشه های خود تعصب میورزیم که این مهم باعث کندتر شدن پروسه اصلاح سازی می شود. باید به این نکته توجه داشت که اکثریت جامعه ایرانی معتقد به اسلام یا شیعه یا امام زمان هستند. حال بعضی ها کمتر بعضی ها بیشتر. بعضی ها که روشتفکرترند امام زمان از نظرشان غیر منطفی است و بعضی های دیگر شیعه. متاسفانه اگر بدنبال این باشیم که این تفکرات زا بزداییم شاید چند نسل طول بکشد و البته امری است که باید اتفاق بیافتد. ولی در حال حاضر چنین قدمی هزینه بر و باعث ریزش نیروهای جنبش خواهد شد. بنابرین بیایید سعه صدر داشته باشیم و روی ایدهای مشترک کار کرده و بحث حکومت سکولار و دمکراتیک را تقویت کرده که هر کسی در تفکر و دینش آزاد باشد چه که بعد از آن و باز شدن باب گفتگو مردم رشد خواهند کرد.

    پاسخحذف
  10. اینقدر بازار توهین کردن به مردم رواج پیدا کرده است که هر بی‌ سر و پایی به تمام مردم ایران به راحتی‌ توهین می‌کند ! بهتر نیست که در هنگام توهین کردن از ضمیر مفرد استفاده کنید ! آیا در مرام و مسلک و نوع دموکراسی شما آزادی عقیده و ادیان وجود دارد یا خیر ؟ اگر خرافات مایه تحقیر مردم ایران و یا اسلام است چگونه فرزند خدا "مسیح" خواهد بود ؟! این همه ثروت در واتیکان چه معنی‌ دارد ؟! خرافات در تمام کشورهای جهان وجود دارد ! مگر شاهنشاه آریامهر هنگام پرش از هواپیما که چترش باز نشد به وسیله دست بریده حضرت عباس نجات پیدا نکرد ؟! مذهب و خرافات "وسیله ای" برای استحمار و برای استثمار است و "عامل" نیست،عامل اقتصاد است !

    پاسخحذف
  11. سلام.اتفاقاکاملادرست نوشته.نه اینکه ملت ایران به تجاوزات درکهریزک وکشتارروزانه مشتی معترض شجاع وخسته توجه کرده وبه حمایت برخاسته؟این ملت توسرش زدندگفت عیبی نداره.ازحلقومش کشیدن بیرون حق اش راگفت عیب نداره.به ناموس اش تجاوزکردندگفت عیب نداره.نرخ نان شبش راصدبرابرکردندگفت عیب نداره.یارانه رابه خوردش دادندگفت عیب نداره!می شه بگیددیگه چه خاکی مونده حکومت به سرتان بریزه تابه خودتون بیایدوعیب اسمش رابذارید؟؟

    پاسخحذف
  12. آنهایی که مردم را تحقیر میکنند خودشان حتی جرات یک سیلی خوردن را هم ندارند شما اگر در یک تظاهراتی شرکت کرده باشی‌ که ببینی بیست نفر لباس شخصی‌ با چاقوی دست تو جیب منتظر جیک زدن شما هستند دیگر این حرفها را نمیزدید ! مردم ایران یکی از مبارزترین مردم جهان هستند ! درود به مردم خستگی ناپذیر و قهرمان ایران ، فدای خاک پای پر مهر مردم ستمدیده میهنم.

    پاسخحذف
  13. بدبختي ما از اسلام نيست، بدبختي ما از جهل و كمبود شعور است مگه ديكتاتورهاي كمونيستي، فاشيستي و پادشاهي و... هم به اسم اسلام جنايت مي كردن.
    همه ديكتاتورها براي جناياتشون پيش خودشون استدلال دارن . وقتي مي بينن كه جماعتي براي دوزار پول و جماعتي از سر ناداني گردشون جمع شدن خود را حق مي دانند.
    اولين قدم بالابردن اگاهي و شعور.
    ( يكي از معني هاي شعور هم اينه كه منافع جمع رو بر خودمون ترجيح بديم!)

    پاسخحذف
  14. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  15. ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی فحش های رکیک حذف خواهد شد.بجز سلطنت طلب‌ها,با سپاس از دیدگاه های شما !!!!!!؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  16. ((ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی فحش های رکیک حذف خواهد شد.بجز سلطنت طلب‌ها,با سپاس از دیدگاه های شما !!!!!!؟؟؟؟؟))

    من سلطنت طلب نیستم. اگر سلطنت طلب هم باشم (که البته نیستم) اندیشه ی سیاسی من به خودم مربوط می شود و به کس دیگری مطلقا ارتباط ندارد.

    پاسخحذف
  17. با سپاس و تشکر فراوان از مدیر و مسئول وبلاک...

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما