۱۳۸۹/۱۲/۷

اظهارات مطهری و نامه ی سرگشاده ی منتظری نشان دهنده ی ملتهب بودن فضای جامعه است

علی مطهری طی اظهاراتی خواستار بازتر شدن فضای سیاسی و دعوت موسوی و کروبی به صدا و سیما شد تا حرف هایشان رابزنند. از سوی دیگر احمد منتظری نیز در اقدامی همزمان و با فرستادن نامه ای سرگشاده به خامنه ای , وی را به یک نشست و گفتکو با موسوی و کروبی دعوت کرد.  به نظر می رسد این آقایان طرفدار نظام خطری را حس کرده اند و فهمیده اند که اوضاع جامعه عادی نیست 
این ها خوب فهمیده اند که جو جامعه ملتهب است و هر لحظه امکان انفجار آن وجود  دارد. جامعه ی کنونی ایران مانند بسته ی در حال انفجاریست که در آن هوا به شدت به دیوارههای بسته فشار می آورد. برای همین احساس خطر کرده اند و می دانند که اگر در بسته را کمی باز نکنند تا بخارهای آن بیرون رود , بسته (جامعه) منفجر خواهد شد و فاتحه ی این نظام خوانده است. این ها به دنبال راه حل هایی برای فروکش کردن خشم جامعه هستند. اتفاقا منتظری و به ویژه مطهری این نظام را با صمیم قلب دوست دارند و اظهارات امروز آن ها هم به همین منظور است. چون می دانند که کسانی که به سرکوب مطلق باور دارند ناخواسته پایان طومار حکومت را امضا می کنند!

۲ نظر:

  1. ما به این امید پیرو ولیمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستیم . شما چطور؟

    امام :

    بعد از من كسي خواهد آمد كه پرچم را به دست حضرت مهدي خواهد داد ...

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=60:1389-06-01-14-26-04&catid=42:agha-va-mahdi

    پاسخحذف
  2. دوست گرامی که به مهدی باور داری. اتفاقا مشکل اصلی همین جاست. من به مهدی باور ندارم و آن را خرافات رافضی ها و تئوری ادامه دهندگان راه بابک خرمدین و مازیار می دانم. کسانی که مهدی شیعه را اختراع کردند از موالی (ایرانیانی) بودند که از ظلم امویان و بنی عباس به تنگ آمده بودند و خواستار کسی بودند که آن ها را آن ستم نجات دهد. بی علت نبود که سنیان (اکثریت مسلمین) مخترع این تئوری را گبران و مجسوسان تازه مسلمان می نامیدند که سوشیانت آیین پیشین را به یکباره به مهدی تغییر نام دادند. نمی خواهم بحث را به درازا بکشانم اما به شما پیشتهاد می کنم کتاب "دو قرن سکوت" زرینکوب را بخوانید و اندک مطالعه ای داشته باشید تا به دروغین بودن این نظریات پی ببرید.

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما