۱۳۹۰/۴/۲۴

آقای بالاترین! استدعا دارم آقای رضا پهلوی را برای مصاحبه زنده ی بعدی دعوت کنید

ضمن سپاسگزاری مجدد از دست اندرکاران بالاترین بابت دعوت دیروز آقای مجتبی واحدی به یک مصاحبه به روش پرسش و پاسخ, باید به عرض برسانم که این تنها نقطه ی آغازی بود برای ایجاد گفتمان سیاسی در بالاترین که گسترش فرهنگ دموکراسی وبر طرف شدن ابهامات متعدد و همینطور افزوده شدن اعتبار بالاترین از نتیجه های مهم آن است. اما قضیه نباید به همین یک مورد ختم شود چرا که شخصیت های برجسته ی زیادی وجود دارند که دانستن دیدگاه های آن ها برای مردم احتمالا خالی از لطف نخواهد بود. در همین راستا آقای رضا پهلوی که دارای اعتبار زیادی به ویژه از جانب مشروطه خواهان است می تواند گزینه ی مناسبی برای مصاحبه بعدی با بالاترین باشد. من به عنوان یک جمهوری خواه این موضوع را از آنجایی مطرح کردم که گمان می کنم کاربران و حتی دوستان غیر کاربر بالاترین پرسش های متعددی در رابطه با سرگذشت پدرش و همینطور وضعیت کنونی و آینده ی ایران داشته باشند. اگر دوستان به ایجاد چنین بحثی متفق القول هستند می توانند تمایل خود را به ایجاد گفتمان زنده ابراز نمایند و در صورت تایید بالاترین به طرح پرسش ها بپردازند. در صورت دعوت آقای رضا پهلوی به مصاحبه, احتمالا خیلی از مسایل روشن خواهد شد و به شفاف سازی کمک زیادی خواهد کرد.

۳ نظر:

  1. چرا فکر می کنید که رضا پهلوی شخصیتی برجسته است و به بالاترین اعتبار می دهد؟؟؟
    بعد سی سال مردم ایران چه بدبختی هایی کشیدند و جنگ و اعدام و ... حالا که اعتراضات شکل گرفته آقا فیلش یاد هندستون بکنه و بیاد ایران چکار؟ مرگ محمدرضا یعنی پایان حکومت پهلوی . بیدار کردن مردگان از قبر دردی از مردم ایران دوا نمی کند .وقتی در این نقطه ی بحرانی هستیم باید بهترین راه را برویم . نه به عقب برگردیم نه بین بدو بدتر انتخاب کنیم .

    پاسخحذف
  2. من فکر می کنم آقای رضا پهلوی شخصیتی مهم و معروف است هرچند که تاکنون در خارج کشور بوده ولی طرفداران زیادی دارد. من ایده ی این مصاحبه را برای این دادم که هنوز دوستانی هستند که آقای پهلوی را کاراکتری تاثیرگذار در آینده ی ایران می دانند و حتی برخی از آن ها متاسفانه دچار تعصب نسبت به دوران گذشته هستند. به همین دلیل این مصاحبه خیلی از نقاط ابهام را برطرف می کند و با شفاف سازی جلوی خیلی از اشتباه ها را می گیرد. من به دوران گذشته اعتقادی ندارم و قصد من هم فقط فهماندن به دوستانی است که دوران گذشته را دورانی خیلی طلایی می دانند و از ایرادهای آن زمان غافل هستند. خیلی از پرسش ها اگر انجام شود آقای پهلوی را ناگزیر به توضیح شفاف می کند ضمن این که آقای پهلوی روزی ولیعهد و جزو خاندان سلطنتی بوده و نمی تواند به طور کل خود را از موضوع کنار بکشد.

    پاسخحذف
  3. نصرت مشنگ

    امیری که بد نام نصرت مشنگ           بخورد و بخفت و خروشید همچون پلنگ
    ز دانش تهی و نگاهش دژم                    روان تیره‌گون و کلامش خدنگ
    تو گویی که شیر است وقت خورش           چو آمد به گسترده خوان رنگ رنگ
    دهان باز کرده چو دیو دمان                   ببلعد هر آنچه گیرد به چنگ
    از آن پس به هنگام اسایشش                  رها مینمود باد همچون تفنگ
    وزین بود و هیکل چو پیلان بزرگ            شکم چون تغار و دهان چون هونگ
    به وقت سیاست فرستاده بود               به اطراف و اکناف فحش و جفنگ
    بهنگام خشم و دشنام او                      بلرزید بر خویش شهر فرنگ
    نعیم  زاده سایه پرورده بود              ولیکن کلامش همه پر ز جنگ
    بجشن و به عیشش چه دلبسته بود   چو بسته به دریاست ماهی‌ نهنگ 
    به دهقان آزاد و دانشور رستگوی           ز جور و ز بی‌ دانشی عرصه تنگ
    خردمند و فرزانه خسته به بند              وزیران دزدش به وافوور و بنگ
    ز حرمان و فقر و ز بیداد او                نماند نامش به گیتی‌ جز به ننگ
    زبی مهرییش شهر ویران سرای   چنین بود  آئین نصرت مشنگ      
    Koohestani facebook : Ti koohestani

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما