۱۳۹۱/۵/۱۱

پس از جمهوری اسلامی: مستند "از تهران تا پیونگ یانگ" مصاحبه ای با فقیهبانو خجسته

چند سال از سرنگونی حکومت ولایت مطلقه می گذرد، ولی همچنان امت همیشه در صحنه از فقدان آقابالاسر نالان و گریانند. شبکه "من و آغا" در همین رابطه مستندی* را از حقایق شورش و فتنه چند سال پیش پخش کرد که در آن فاجعه، فقیه عالیقدر اسلامساز یعنی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) را از صحنه بیرون کردند و موجب بیچارگی امت شدند. در این مستند کوبنده، فقیهبانو خجسته با خبرنگار کاملا بی طرف ما جناب آقای کامران نجف زاده مصاحبه ای برقرار می کند. لاکن آن مصاحبه در خلال مستند پخش شد و ما آن را عینا برای شما می آوریم. برای تسهیل در کار نیز به جای کامران نجف زاده عبارت "ک.ن" را می آوریم. لطفا با واژه دیگری اشتباه نفرمایید! 
------------------------------------------------------------

فیلم مستند شروع می شود. تهران در دود و آتش. به گفته سی ان ان و بی بی سی معترضان سبزپوش کل تهران و دیگر شهرهای مهم را در دست گرفته اند و سرود یار دبستانی و زنده باد آزادی می گویند. تصاویر فقیه مخلوع از خلافت بر خیابان ها افتاده و آتش گرفته. در گوشه ای از شهر، اعلیحضرت خامنه ای در حال سوار شدن بر هوایپیمای شخصی است. بینندگان توجه فرمایید. این تصاویر برای اولین بار پخش می شوند. فیروز آبادی بر روی پای او می افتد و اصرار می کند که از کشور نرود. خامنه ای گریان است. سوار هواپیما می شود و به سوی پیونگ یانگ پرواز می کند، جایی که کیم جونگ اون رهبر عظیم الشان کره شمالی به انتظار او نشسته است...

ک.ن: خب خجسته خانم چه شد دقیقا این فتنه اتفاق افتاد؟ شما به عنوان شاهد زنده کمی توضیح دهید.

خجسته: یک عده فتنه گر عناصر شیطان بزرگ جامعه اسلامی را به آتش کشیدند. (بغض کرده) یادم میاد آن اواخر شوهر مرحومم خیلی ناراحت بود، همش در باغ قصر ببخشید حیاط خانه محقری که داشتیم دور خودش قدم میزد و از فرط ناراحتی به در و دیوار مشت میزد. اواخری خیلی لاغر شده بودند اعلیحضرت. هیچی نمی خوردند. تنها خوراکشان مرغ بریان بود. شوهرم خیلی فقیه مظلومی بود، در هنگام فوت هیچ کینه ای از فتنه گران نداشت (اشک هایش را با گوشه چادر پاک می کند).

ک.ن: من حال شما را درک می کنم خجسته بانو. واقعا حقایق مشخص است! داریم با هم به تصاویر نگاه می کنیم. می شود توضیح دهید این ها چه کسانی بودند؟ این سپزپوشان شورشی را می گویم.

خجسته: (با حالتی بسیار مظلومانه سرش را به نشانه تاسف تکان می دهد) این ها یک مشت وحشی بودند. وقتی فتنه سال ٨٨ اتفاق افتاد همین وحشی ها در زندان ها به ماموران خوش برخورد و شیکپوش ما تجاوز کردند و باتوم بدستان جیره خوار فتنه گران هم با ضربات باتوم امت حزب الله را در خیابان کتک می زدند و آن ها را گاز می گرفتند. حتی جای دندان های یکی از معترضان وحشی بدترکیب هم در بازوهای من هست، حالا اینجا زشت است و نمی توان چادر را کنار بزنم. اعلیحضرت خامنه ای خیلی به این ها محبت کردند. همش در فکر آن بودند که کسی کشته نشود، ولی نمک نشناسان قدر مرحوم رو ندونستند و ایشان بعد از چند سال موعظه مجبور شدند جلای ایران اسلامی کنند. در کل خیلی دوست دارم بدانم فتنه گران الان کجا هستند. امیدوارم سینه قبرستان خوابیده باشند.

ک.ن (از فرط حیرت انگشت به دهان گرفته): عجب عجب. نمی دانستم. خوب شد شما فرمودید. من تاحالا این حقایق تاریخی رو نمی دوستم. ولی عجب مستندی شما ایفای نقش می کنید خجسته بانو. وای وای! حالا می شود لطفا از اعلیحضرت اسلامپدر یک کم توضیح دهید.

خجسته (با بغض فراوان، صورتش گل انداخته) : شوهرم یک تیکه طلا بود. همش زیر سر شرق و غرب بود که پیشرفت های جامعه اسلامی را می دیدند و کارشکنی می کردند. اعلیحضرت خامنه ای نمونه کامل یک انسان مظلوم و وارسته بود. ایشون همش به فکر بیت المال بودند. (فین می کند) یک روز یکی از عناصر خودفروخته غرب که به درون نظام رخنه کرده بود برای آسیب زدن به حیثیت نظام ٣٠٠ هزار میلیارد حالا نمی دونم پوند بود یا یورو یا ریال، اختلاس کرد که اعلیضرت زد پس کلش و زود پول رو به بیت المال برگردوند. نمی دانید چه خلیفه خوبی بود. او خودش بر سر مزار امام علی در نجف گفته بود که علی بخواب ما بیداریم. آخر سر از غصه دوری از تخت اسلامی و امت همیشه در صحنه ایست قلبی کرد و ترکید. ولی امت همیشه در صحنه بیدارند و برای تاجگذاری آقا مجتبی برنامه ریزی می کنند و اعلامیه پخش می کنند. (دوربین مجتبی خامنه ای را نشان می دهد که به دوربین زل زده و با ولع ناخن هایش را می جود)

ک.ن: البته برخی از فتنه گران که از غرب خبیث تغذیه می شوند می گویند که اعلیضرت و شاهزاده مجتبی چندین میلیارد دلار سرمایه کشور را در چمدان ها گذاشته و با خود برده اند. این ادعا چقدر صحت دارد؟

خجسته: مزخرف می گویند. خیلی شکر خورده اند. ما کلا ٦٢ هزار دلار با خودمون آوردیم که اون هم بخشیش سیسمونی ولیعهد مجتبی است. البته ارث پدری اعلیحضرت اون گوشه جداگانه در چمدانها است و وقت نکردم بنشینم حساب کنم. تازه کلی از اونا رو به خلبان طیاره تو راه داشتیم میومدیم قرض دادم که اون را خورد و به ما پس نداد. تازه همین یک ساعت پیش هم پیش پای شما از ولیعهد مجتبی کلاهبرداری کردند و خیلی از پول ها نیست شد. خاک تو سرت مجتبی چرا حواسپرتی کردی؟

ک.ن: حالا بانو خجسته خودتان را ناراحت نکنید اتفاقی است که افتاده، حالا امت همیشه در صحنه به شما که سید و سادات هستید سهم امام می دهند جبران می شود. از قضیه میرحسین موسوی بگویید. دقیقا چه شد، فتنه گران می گویند که آقا خامنه ای علیه میرحسین کودتا کرد و احمدی نژاد را که البته الان در باغ وحش زندانی است به جای او گماشت، شما چه می گویید؟

خجسته: میرحسین یک جیره خوار صهیونیست اشغالگر بود. میرحسین با حمایت ارتش آمریکا و موساد و ک.گ.پ بر علیه اعلیحضرت کودتا کرد ولی با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام شکست خورد و در دادگاه نظامی به جرم هایش اعتراف کرد و وقتی دید رویش کم شده خودش را حبس خانگی کرد. کروبی معاون میرحسین هم یک تروریست کمونیست بود و با حزب توده فعالیت سهمگینی داشت که اسناد آن همگی در گاوصندوق شعبان شریعتمداری موجود است.


ک.ن: آها فهمیدم. (چفیه اش  را مرتب می کند) چطور شد که اعلیحضرت خامنه ای فوت شدند؟ این حقایق را برای امت مسلمان تشریح کنید.

خجسته: بله آن روزها... یادش بخیر. چه دوران غم انگیزی بود. (دوباره می گرید) اعلیحضرت چند سالی دچار سرطان پروستات بودند ولی هیچ نمی گفتند. به من هم هیچی نگفتند. اون موقع فهمیدم که آغا می رفتند دستشویی و ساعت ها در آنجا می ماندند. واقعا نمی دانم چه بگویم. برای تسکین دردشان به دود رو آوردند. سیگار برگ و مخلفات و چیز می کشیدند. تو دستشویی هی با پروستاتشان ور می رفتند. این ها بیخود نبود، آقا شم الهی داشت. آقا مذهبی بود. آقا را ابوالفضل و امام زمان یاری داده بود، از بچگی پشتش بودند. حتما آن ها به آقا خبر داده بودند. بیخود نبود همش صداش گرفته بود، از شدت غصه نشئه شده بود که بعدا البته نعشه شد. همش زیر سر استکبار جهانی است. حضرت آقا بسیار مظلوم بود. ما همینطوری چند وقتی در هوا سرگردان بودیم و نمی دانستیم کجا برویم هیچ جایی رو هم نداشتیم. یک روز در طیاره ناگهان گفتند پروستاتم. خلبان میانبر زد و رفتیم کشور دوست کره شمالی... رهبر عظیم الشانش خیلی به ما احترام گذاشت ولی گفت ما اینجا کلینیک نداریم و خود کره ای ها هم وقتی مریض می شوند خودکشی می کنند چون بیمارستان نداریم. خلاصه دیگه دیر شده بود و اعلیحضرت در جمع خانواده ترکید و جان داد... البته روح آقا الان از بالا دارد کیف می کند و خوشحال است، می بیند که چقدر امت حزب الله روشنند و برای بازپس گیری انقلاب تلاش می کنند.

ک.ن: می دونم وضع روحی شما بد است خجسته بانو. وقت شما رو نمی گیرم. آخرین حرف و آرزی شما چیست؟

خجسته: ای امت همیشه در صحنه متحد شوید زیر عبای ولیعهد کبیر مجتبی خامنه ای. مجتبی قول شرف داده که خلافت نکند بلکه فقط به طور نمادین نظارت می کند، این تن بمیره راست می گویم. من هم وقتی انقلاب اسلامی دوباره پیروز شود و شورشیان خبیث به سزای خود برسند، به همان خانه قبلیم برمی گردم. چادر گلگلیم و برقع حریرم و همینطور اسب ها و مزرعه ها و املاکم یادش بخیر. البته اشتباه نشه چون اینهایی که گفتم مال شخصی نیست، مال موزه و بیت المال است، مال مملکت اسلامی است. من فقط از اون ها حفاظت می کردم چون امانت دار خوبی هستم. مجتبی هم قول داده برگرده سرشو بیاندازه پایین و در کاخ به امور شخصیش بپردازه (دوربین دوباره روی ولیعهد مجتبی زوم می کند. مجتبی عمامه اش را صاف می کند، و آمرانه به دوربین نگاه می کند و لبخند می زند). قسم می خورم به دولت و احزاب و غیره کاری نخواهیم داشت. من هم دوباره میشم فقیهبانو خجسته که البته شکلش مهم نیست... 



.............................................................................
* پی نوشت: پیش از خواندن مطلب برای درک بهتر آن، مستند "از تهران تا قاهره" را ببینید


۱۷ نظر:

  1. خلایق را رنگ نکنید، موسوی و کروبی کجا خواهان پایان جمهوری اسلامی بودند ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. موسوی و کروبی خواهان پایان جمهوری اسلامی نیستند. من فقط مقایسه کردم بین این دو و مصدق, چنانچه مصدق هم خواهان پایانی پادشاهی نبود و در هر دو مورد یک اتفاق افتاد. در ضمن شما اصل را ول کردید و به فرع چسبیدید.

      حذف
    2. مگر در آن مستند فرح پهلوی به مصدق گفت نوکر اسرائیل که چنین مقایسه کردید، گفتگوی غیر مستقیمی‌ بود بین خمینی رهبر انقلاب و زن شاه سابق. نمیدانم شما چرا این وسط خود را قاطی‌ کردید ؟ من خودم نظراتم به آقای مشیری نزدیک است اما متأسفانه این چند روزه پروژه جمهوری خواهی‌ که یک پروژه مدرن و سکولار است به دست شما‌ها که پیله کردید به این مستند تبدیل شد به طرفداری از یک سری گروه عقب افتاده چریکی سال ۵۷. مردم دیگر به ما به چشم گروه پیشرو نگاه نمیکنند، فکر میکنند ما همان انقلابیون ۵۷ هستیم که اینجور از این مستند عصبانی‌ می‌شویم.

      حذف
    3. گرامی این حرفو نگفت ولی من در این نوشته سخنانی را که به خجسته منتسب کردم, برگرفته از حرف های فرح و همینطور سلطنت طلبان افراطی است. برخی از سلطنت طلبان افراطی به مصدق و فاطمی توهین می کنند و برچسب می زنند.

      حذف
    4. حق با شماست، ذات فرد پرستی‌ به هر حال این است اما بحث من این است که چرا باید جمهوری خواهی‌ در چشم مردم برابر شود با دفاع از یک سری چریک ایدئولوژی زده سال ۵۷ ؟ این همه جوان مدرن و سکولار که هیچ نقشی‌ در ۵۷ نداشتند و جزو هیچ دسته‌ای نبودند باید چوب این کار‌های شما را بخورند و اینجا و آنجا جواب پس بدهند که ما با گروههای انقلابی ۵۷ فرق داریم. البته می‌دانم قضیه شاه برای این مطرح شد که مردم گول رضا پهلوی را نخورند ولی‌ در نهایت این قضیه دارد به ضرر خود ما تمام میشود چون نمی‌شود همه جا توضیح داد که ما منظورمان طرفداری از خمینی نیست و کم کم این فرضیهٔ در ذهن مردم شکل می‌گیرد که این جمهوری خواهان همانها هستند که ما را بدبخت کردند (عوام را عرض می‌کنم، که هنوز دلخوش عرق خوری زمان شاه هستند، راننده تاکسی و ...) امیدوارم متوجه منظور من شده باشید.

      حذف
    5. این چه فرمایشی است که شما می فرمایید! آن جوانان سال 57 هم خود محصول خفقان و عقب افتادگی فرهنگی که رژیم سابق مسببش بود، باضافه تقویت و گسترش شبکه مساجد و آخوندها توسط شاه برای جلوگیری از نفوذ کمونیسم بودند. درست است که گرایشات غالب دنیاهم در آن زمان گروههای چپ و چگوارا و نظیر اینها بود، ولی انقلابیون هم به هرحال فرزندان زمان خود بودند که بالاترین روشنفکری که می شناختند، شریعتی بود!سرزنش آنها به جای حکومت وقت که با کودتا و سرکوب آغاز شد و مسبب از بین رفتن فضای نقد مسالمت آمیز بودو آنها را به آنجا کشاند،منصفانه نیست. فرق شما با فرح چیست که به ملت ایران توهین میکند و آنها را وحشی می نامد و شما که انقلابیون را سرزنش می کنید و فکر نمی کنید چه آنها را به آنجا رساند؟!

      حذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما طرفدار این همایونی هستی یا اون همایونی؟ ماشاالله چقدر هم با تربیت تشریف داری ادب همایونیت داره می ریزه تراوش کرده اصلا!

      حذف
  4. آقا کامران
    شما طرفدار کی هستید؟
    کمونیست -که نوکر روس یا چین بودند یا هستند
    مجاهدین- no comments
    ملی مذهبی - شریک دزد رفیق قافله
    زمان شاه فقط آزادی سیاسی نبود. و چه کسانی زندان بودند. همینهایی که کشور را الان به این روز انداختند.
    پس چی؟ حقشون بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نخیر دوست گرامی، آنهایی که زمان شاه زندان بودند، اکثرا همانهایی هستند که سال 60-67 قتل عام شدند و شماخودتان رااحتمالا نگران مجازات عاملان جنایتش می دانید ولی برای برادران و خواهرانشان که زمان شاه همین سرنوشت را پیدا کردند، ارزشی قایل نیستید!

      حذف
  5. ممنون از نویسنده مطلب بخاطر این طنز زیبا. واقعا مدتها بود اینقدر نخندیده بودم!:))

    پاسخحذف
  6. سلام ، آقا بیا و انصافا طنز نویسی رو ولش کن و برو دنبال یه کاری که بهتر بلدی. در ضمن یه نگاهی‌ هم بینداز به ویکیپدیا و ببین این پروستات کجا است که آقا جون باهاش ور میره!! بعد که دیدی پروستات کجاست و چیست، یه نگاهی‌ هم به تاریخ قبل و بعد پهلوی و خمینی بینداز که صحبت شما مثل خمینی و خآمنه ای نشود که می‌گفتند این پدر و پسر همه چیز ما را خراب کردن، دانشگاه رو، پلیس رو، ارتش رو. هر کی‌ ندونه فکر می‌کنه رضا شاه مملکت رو از ابرهام لینکلن تحویل گرفته بود که بعد خرابش کرده. ( این الان طنز بود‌ها !) رضا شاه مملکت رو از قاجار تحویل گرفت. اگه محبت کنی‌ این رو به خجسته خانم جون هم بگو. دستت درد نکند

    پاسخحذف
  7. اقا واقعا زیبا نوشتی
    فرد پرستی حکومت فردی یعنی دیکتاتوری و فساد
    حالا شاه با شه یا آخوند روحانی فرقی نداره
    جالب زن شاه بود که میگفت شاه طرفدار مصدق بود از او در مقابل دشمنان داخلی خارجی حمایت میکرد
    واقعا ادم از وقاحت حالش بهم میخوره
    منو یادپیام تسلیت خامنه ای بی شرف موقع فوت منتظری انداخت
    من کلا با آخوند آخوندیسم چه کروبی باشه چه خمینی جلاد مخالفم ولی دیگه دلیل بر این نیست که بیام دیکتاتوری شاه را تقدیس کنم
    خب اگر اینطور باشه بشار اسد هم مقابل اسلامگراها در سوریه ایستاده پس باید تقدیس بشه

    پاسخحذف
  8. سلام خیلی جالب بود در وبلاگم این مطلب رو لینک کردم :)

    پاسخحذف
  9. دمت گرم واقعا گل نوشتی - وقاحت خانم فرح و خجسته در یک حد هست . دیکتاتورها و خورندگان نان از دیکتاتوری ، هیچگاه از تاریخ درس نمی گیرند و فکر می کنند مردم احمق تشریف دارند

    پاسخحذف
  10. عالی بود. دست مریزاد!

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما