۱۳۹۱/۵/۲۱

امروز ناراحتم. نه به خاطر سالگرد کشته شدن علی، بلکه به خاطر کشته شدن هموطنانم در زلزله

احتمالا خبر دارید که زلزله ای پرقدرت در شمال غربی ایران به وقوع پیوسته است (+). ٦.٢ ریشتر شاید برای کشورهایی نظیر ژاپن زیاد سنگین نباشد اما برای کشوری مانند ایران آن هم با ساخت و سازهای کاملا غیر استاندارد و ضعیف مرگبار است، ضمن این که آمار تلفات در مناطق روستایی به مراتب بالاتر است. تاکنون متاسفانه بیش از ١٥٠ نفر کشته و صدها نفر مجروح شده اند و این آمار رو به فزونیست. این زلزله مرگبار با ایام کشته شدن تاریخی علی بن ابیطالب و ماه رمضان متقارن است، در شب هایی که مردم شیعه به مساجد می روند و برای کشته شدن فردی در ١٤٠٠ سال پیش که علت اصلی آن نیز برای بسیاری نامشخص است عزاداری می کنند، البته مشخص است که حکومت اسلامی بودجه اش را صرف راه اندازی مراسم های مربوط به علی می کند اما در مورد سازندگی درست و مقاوم در برابر زلزله تعلل آشکار از خود بروز می دهد، و حتی در زمان بحران هم شاهد نبود امکانات درمانی برای تمام آسیب دیدگان هستیم. بیش از یکسال پیش نوشتم "در ژاپن ساختمان های ضد زلزله می سازند و در ایران امامزاده سیار!به عبارتی حکومتی که فلسفه اش علی ١٤٠٠ سال پیش است نمی تواند برای مردمان امروزی رفاه و بهزیستی مناسب به ارمغان بیاورد و در مورد پیشگیری و درمان بحران از خود سستی نشان می دهد. بیراه نیست که گفته اند در کشور ایران به مردگان بیش از زندگان ارج گذاشته می شود.
امروز ناراحتم. نه برای علی و سالمرگ وی که در همان جنگ های آن زمان جان هزاران نفر را گرفت، بلکه برای حکومتی که به نام همین فرد حکومت می کند و از خود نیز سستی و بی لیاقتی نشان می دهد. به راستی که ضرری که علی و خاندانش ناخواسته به ایران زده اند معادل با تمامی فسادها، بی لیاقتی حکومت و عدم پیشگیری و درمان بحران هاییست که بر جامعه ما وارد گشته است. درست است که علی ١٤٠٠ سال پیش از وجود چنین حکومتی در قرن ٢١ و بی لیاقتی آن اطلاعی نداشته است، ولی وقتی پیروان او و متولیان دینی چنین بلاهایی را با نام او بر ایران وارد کرده اند پس باید امروز چه چیز و چه کسی را مقصر دانست؟
امروز روز ٢٣ ماه رمضان است و شب سوم قدر. می دانم که عده بسیاری دوباره به مساجد می روند و برای علی ١٤٠٠ سال پیش و جهالت خود می گریند و قرآن بر سر می گذارند، من هم ناراحتم اما نه برای علی. علی مرد و پوسید و تمام شد، ١٤٠٠ سال پیش تمام شده است. من ناراحتم برای بیش از ١٥٠ (رو به افزایش) هموطنانم که در زلزله ای واقع در آذربایجان ایران جان خودشان را از دست دادند. از همین جا به تمامی داغدیدگان و خانواده های کشته شدگان تسلیت می گویم.

کامران ز.
٢١ مرداد سال ١٣٩١ خورشیدی


۱۳ نظر:

  1. الان که شب ساعت 4.30 است بسیاری از مردم واسه علی بیدارن و من وخانوادم در تبریز بیرن از خانه نشستیم و دعا میکنیم که این شب زود تمام بشه.ممنون از احساس همدردیت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. امیدوارم تلفات بیشتر از این نباشد. در غمتان شریک هستیم برادر هموطن

      حذف
  2. مرده شور علی و شبشو برد!

    پاسخحذف
  3. شب قدر23 رمضانه و ربطی به شهادت علی نداره شب شهادت ایشون 21 رمضانه!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیزم می دانم. روز 19 ضربت خوردن علی و 21 فوت وی می باشد. ولی در کل در روز 23 نیز اغلب یاد از علی می کنند. اما منظور من چیز دیگری بود, حکومتی که برای مراسم علی و غیره هزینه های نجومی می کند اما زیرساخت های کشورمان به شدت فرسوده و نامتناسب با استاندار است. متن را یک بار دیگر بخوانید.

      حذف
  4. اسلام علیک یا علی بن ابیطالب

    تا کور شود هر که نتوان دبد

    پاسخحذف
  5. تو جای دیگت میسوزه،نه برای علی نگرانی و نه برای مردم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. معلوم است که برای علی نگران نیستم عزیزم. من برای مردم کشورم نگرانم. علی 1400 سال مرده و جسد او نیز پوسیده و رفته. زنده ها را دریابیم.

      حذف
  6. Baba berini be Ali, Mohamad, Hossein, eslame kesafat. Ta kay mikhhid khar bemaanid?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما چه با علی،چه با محمد،و چه با هر کس دیگه همیشه و چه بدون اینها،در طول تاریخ خر بودین،خر زندگی کردین و خر هم از دنیا میرین.از این گذشته محمد همون کسی بود که به شما سواد خواندن و نوشتن یاد داد و هنوز هم که هنوزه دارین با خط عربی مینویسین.خط خودتون کو؟؟؟اگر علی مال 1400 سال پیشه،کورش و داریوش مسخره مال 2500 سال پیش هستن.هه هه هه

      حذف
  7. واقعا این آقا درست میگه
    اگر علی مال 1400 سال پیشه که به قول او کوروش مال 2500 سال پیشه!!بازم علی 1100 سال جلوتره
    پس ارسطو افلاطون سقراط هم که مال چند هزار سال پیش هستن باید نیست نابود بشن
    بابا برید یک کم منطق یاد بگیرید
    اخه زلزله بی عرضگی یک حکومت چه ربطی داره به مذهب؟؟
    مثلا لابد اگر زمان آریامهر بود لابد زلزله 9 ریشتری هم میامد هیچی نمیشد؟؟
    تف بر اخوند و شاه
    جالبه که این فرح پهلوی بعد از 33 سال همچنان محمد رضا پهلوی راعلاحضرات خطاب میکرد
    واقعا خجالت داره
    خب سد علی هم رهبر معظم وفرزانه که شد همان علا حضرت شاهنشاه همایونی خدایگان
    ننگ ابدی بر اون کسانی که هنوز فرد پرستی را تبلیغ میکنن مثل پاندول ساعت فکر میکنن
    در ضمن ایکاش توی ایران بودی یک سر دیشب توی خیابونها میگشتی تا شلوغعی خیابونها را حتی ساعت 3 نصفه شب که مثل ترافیک ساعت 20 یا 21 شب بود را میدیدی انوقت از این رویاهایی که توی ذهنتون بافتید که فکر میکنید مذهب با اراجیف شما ها از بین میره میگذاشتید کنار

    پاسخحذف
  8. ارسال کمک به زلزله زدگان یک عمل بی ارزش است و این کمک ها به هیچ وجه به اونها نمیرسه اگه هم می خواین حرکت کنیداز خونه تون برید آذربایجان عین الاف ها اونجا کمک کنید که این هم خنده داره فقط جو گیر نشید آستین بالا بزنید و در یک حرکت خودجوش براشون خونه روی اون خرابه ها بسازید که این کار دیگه اوج ضریب هوشی تون رو می رسونه
    وافعا اگه ناراحت هستید از شرایط امداد و کمک رسانی یا خبررسانی ، عدم توجه دولت و مسئولین این موضوع رو بهشون گوشزد کنید تا سری بعد اگه این اتفاق افتاد در جای دیگه ای حالا بصورت همین زلزله یا سیل و یا هرجور دیگه ای این عدم رسیدگی برای شما ایجاد نشه و کمک رسانی بهتر باشه و نه در حد حرف و حدیث ( مثل سایت تابناک که می یاد عزای عمومی از دل و روده خودش اعلام می کنه و هیچ گونه تصویری از این حادثه رو اصلا به اشتراک نمیگزارد )
    عین اعتراض به خنده بازار که جواب داد ولی چه فایده ؟ این باعث کمک بهشون شد؟
    برای همین چون به هیچ وجه اجازه تجمع و گردهمایی نیست تا نسبت به این شرایط بد کمک رسانی از دولت سوال کرد این راهکار رو فقط وجود داره که در راهپیمایی آخرین جمعه ماه عربی رمضان در آن شرکت کرده و به مسئولیت اعلام کنیم که جانمون فدای نه حلب است نه غزه بلکه برای قربانیان ورزقان ، اهر و هریس
    بعبارت دیگر اون کودک دوماهه اسراء اسماعیلی که از قربانیان بوده ارزشش کمتر از طفل شش ماهه حسین است از دید رهبر و دولت
    این جمعه جانم فدای ورزقان ، اهر و هریس

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما