۱۳۸۹/۹/۹

اعدام شهلا, اعدام ناصر محمدخانی هم بود

همین الان خبر رسید که متاسفانه شهلا جاهد را پس از 8 سال زجر اعدام کردند, اعدامی که حرف و حدیث های زیادی را به دنبال خواهد داشت. حقوقدانان بسیاری بر این تاکید داشتند که اعدام شهلا عادلانه نیست و شواهدی در دست است که وی بیگناه است.
اما بلاخره ماشین اعدام حکومت کار خودش را کرد و از نظر خیلی ها ناصر محمدخانی از عوامل مهم و غیر مستقیم این تراژدی به حساب می آید. اصولارفتار شخص ورزشکار باید وی را از دیگران متمایز کند, جوانمردی و روح گذشت و فداکاری از جمله اخلاق یک ورزشکار باید باشد. چیزی که ما متاسفانه در برخی از اشخاص ورزشکارنما وجود ندارد . برای آقای محمدخانی از فوتبالیست های باسابقه ی ایران و به عنوان کسی که باید مظهر جوانمردی و انسانیت باشد, باید تاسف خورد که با نادانی هایش باعث مرگ دو زن و داغدار شدن چند خانواده گردیده است. به حال مملکتی باید افسوس خورد که اصل ضد زن صیغه و ازدواج موقت توسط دولتمردانش در قانون نهادینه می شود و یکی از عوامل اصلی طلاق و ناهنجاری های بزرگ اجتماع ایران هم همین است. آقای محمدخانی نشان داد که نه تنها با هوس بازی خود به این غائله ی اجتماعی بیشتر دامن زده است, بلکه با نابود کردن زندگی دو زن و به بازی گرفتن احساسات آن ها اخلاق ورزشکاری را هم زیر پا گذاشته است. اعدام شهلا اعدام ناصر محمدخانی هم بود, اما این بار نه اعدام فیزیکی, که اعدام تمام افتخارات گذشته اش و نگاه تحسین آمیز مردم که به او به چشم یک ورزشکار می نگریستند.
 زندگی شهلا و شهلاها پر است از دردها. دردی که از عشق و احساسات پاک یک دختر 13 سال آغاز شد و به خون منتهی گردید. زنی که از زندگی هیچ چیز نفهمید جز زندان و ترس از روز اعدام. ساعت ها سپری می شوند و روزها میگذرند و چه دردی است انتظار برای مردن, و این خود چیزی جز هزار بار مردن در چند سال زندگی در ترس و نا امیدی و تاریکی نیست.     

 ممکن است پرونده ی وی که یکی از جنجالی ترین موضوعات چند سال اخیر است در قوه ی قضاییه بسته بشود اما پرونده ی وی در قلب تک تک ماها باز است, همانطور که در مورد عاطفه سهالی و بهنود شجاعی و فرزاد کمانگر و بهنام زارع و دل آرا دارابی و هزاران نفر دیگر که توسط ماشین اعدام جمهوری اسلامی اعدام شدند اینگونه است.  

۱۰ نظر:

  1. شهلا ، شهلا است همواره برایم الگوی عشق باقی خواهد ماند .. به هر تیمی که این کثافت تریاکی بره از اون تیم متنفرم متنفر

    پاسخحذف
  2. شهلا ، شهلا باقی خواهد ماند ایشان همواره برایم الگوی عشق باقی خواهد ماند ..بالاتر از لیلی ، ویس ، شیرین و ....
    اما محمد خانی با ان همه شهرت خواهد مرد ... بله در خاطره ها به عنوان الگو خواهد مرد به هر تیمی که این کثافت تریاکی بره از اون تیم متنفرم متنفر
    از این قوه قضاییه بیش از این هم نمیشد انتظار داشت ....

    پاسخحذف
  3. باید ناصر اعدام می شد... کثافت تریاکی

    پاسخحذف
  4. شهلا برای ما همیشه زنده است، این محمد خا نی‌ است که اعدام شده

    پاسخحذف
  5. نهال :مرگ سزای مردانی چون ناصرمحمد خانی هاست که زن جز هوس و وسیله عیش وعشرتی بیش براشون نیست اقای محمد خانی اگه همسر تو قابل مقایسه با شهلا نبود و اگر عشق شهلا فقط هوس نفش ادم کثیفی مثل تو این وسط چی بود این تو هستی که باید پاسخ گوی وجدان خودت رفتار کثیفت نگاهای پرسشگر مردم و خانواده ت باشی این ننگ هرگز از پیشونی تو پاک نخواهد شد

    پاسخحذف
  6. Shayad darsi bashad barayeh mardane havasbazi keh kanoon khanevadeh ra dar ham mirizand beh khatere havashayeshan. Shahla ham bigonah babood vali hagash edam nabood. naser bayad edam mishod. Albteh in mitavanad ekhtari bashad barayeh zanani keh mardane motahel ra be dam miandazand vali az agebate kar bikhabarand. Shayad darsi ham bashad barayed dolatmardan khe kare gyre ensani sigeh ra share va ganonoi mikonanad va in ast avagebe in gavanin.Soal in ast agar in magera bar aks etefag mioftad aya barayeh mardeh gonahkar ham edam dar nazar gerefteh mishod?

    پاسخحذف
  7. از اعدام شهلا خیلی ناراحت شدم.ای کاش خانواده مرحومه سحرخیزان رضایت می دادند.از مجموع قضات رسیدگی کننده به پرونده شهلا هفت نفر رای به بی گناهی وی داده بودند!و با اعدام وی به نظر میرسد دیواری کوتاهتر از شهلا پیدا نکردند.سرگرد ابهریان افسر سابق تحقیق پرونده شهلا هم در گفتگویی که در اینترنت هم منتشر شده حقایق تازه ای راجع به پرونده گفته است که نشان از قاتل نبودن شهلا دارد.در مستند کارت قرمز هم استناداتی دال بر قاتل نبودن شهلا مطرح شده بود.یکی از زندانبانها هم امروز دقایقی قبل اعدام شهلا گفته بود به جای شهلا ناصر محمد خانی باید اعدام می شد.به واقع این عدالت نبود که شهلا اعدام شد و ناصر حالا راست راست برای خودش می گردد.به گمانم خانواده مرحومه سحرخیزان هم با این اعدام به آرامش نخواهد رسید اگر چه آنها هم داغدار بودند و گذشت از شهلا برایشان کار راحتی نبود چرا که باور داشتند شهلا قاتل است.ولی یک سوال ذهنم را به خود مشغول کرده که اگر روزی حقایق پشت پرده این قتل بر ملا شود آیا خیلی ها از اعدام شهلا دچار عذاب وجدان نخواهند شد؟!

    پاسخحذف
  8. Salam hamvatan.
    Mishe komak koni ozve balatarin besham?

    پاسخحذف
  9. ((.ولی یک سوال ذهنم را به خود مشغول کرده که اگر روزی حقایق پشت پرده این قتل بر ملا شود آیا خیلی ها از اعدام شهلا دچار عذاب وجدان نخواهند شد؟!))

    دوست عزیز شک نکنید که اینگونه خواهد بود

    پاسخحذف
  10. ((Salam hamvatan.
    Mishe komak koni ozve balatarin besham?))

    دوست گرانقدر من فعلا دعتوتنامه ای ندارم که بدم. اگه دعوتنامه داشته باشم حتما میدم.

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما