۱۳۹۰/۳/۳۱

تفکیک جنسیتی نشان دهنده ی عقب نشینی مردم از مبارزه در خیابان هاست

چه به مذاقمان خوش بیاید و چه نه, باید این واقعیت را بپذیریم. گشت های ارشاد زمانی دوباره فعال شد که مردم از سطح خیابان ها سرکوب و به خانه هایشان کشیده شدند و البته که رژیم هم بیکار ننشست و منتظر حضور دوباره ی مردم نشد. در این بین حکومت شگردهایی به کار برد تا مردم را درگیر زندگی و مشکلات روزمره کند و سطح خواسته های مردم را بالاتر نبرد. مردمی که فکرشان درگیر نان سنگک و آزار و اذیت زنان در خیابان توسط ماموران و اراجیف خنده دار مدیران و وابستگان حکومتی باشد, سطح اندیشه شان در همین حد باقی خواهد ماند و به سراغ خواسته های فراتر نخواهد رفت و این در مورد قضیه ی ملی کردن اینترنت و تفکیک جنسیتی نیز صدق می کند. هرچقدر مردم عقب نشینی کنند حکومت می تازد و مردم را از جوانب مختلف مورد محدودیت قرار می دهد تا مردم به تب راضی شوند. این حکومت به ماکیاول نیز درس می دهد! 

۲ نظر:

  1. یک توضیح را باید اضافه کنم...

    یکی از شگردهای رژیم این است که اول شایعه ای را از مدت ها قبل از تصویب قانونی توسط یکی دو تا از خبرگزاری ها پراکنده می کند که واکنش مردم را بسنجد. اگر مردم زیاد شلوغش کردند رژیم توسط چند خبرگزاری دیگر تکذیب می کند و می گوید فعلا چنین طرحی در دست نیست و... اما اگر صدای آنچنانی از مردم در نیامد (که در بیشتر مواقع در نمی آید) ابتدا افکار عمومی را برای تصویب چنین طرحی آماده می کند و سپس تصویب می کند. من یادم هست از چند سال قبل شایعاتی در مورد تفکیک جنسیتی به گوش می رسید.

    پاسخحذف
  2. وقتی فقط نشستیم و میگیم دو سال از انتخابات گذشته و دوسال از کشتن جوانها و برای آنها سالروز میگیریم و هیچ کاری نمیکنیم همینه ما باید سالروز و مباحث را کنار بگذاریم و فقط عمل کنیم و به خیابانها بیاییم و این تاریخ ها را برای تاریخ ایران فقط ثبت کنیم نه اینکه فقط تاریخ را یادمان بماند و توی بالاترین بنویسیم مردم فردا 30 خرداد یا چند روز دیگر در تیرماه سالروز داریم و هیچ عملی نکنیم و باید گفت حکومت هم از این رفتارها سوء استفاده میکند و هرکاری که میخواهد با مردم انجام میدهد چون مردم صدایشان در نمیآید.تازه این چیزی نیست همین تفکیک جنسیتی را برای سال بعد هم در همین بالاترین مینویسند(آهای مردم سالروز تفکیک جنسیتی هست) و باز هم سکوت

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما