۱۳۹۰/۶/۲

اشتباه پزشکی امام صادق که باعث مرگ هزاران نفر شد...!

حاج انصاریان (از واعظین تهران) می گوید که در هنگام تب باید بر روی پشت بام داغ ۴۰ درجه رفت و دو پتوی گرم را هم بر روی خود انداخت تا میکروب ها کشته شوند و فرد خوب شود! روش ایشان در میکروب کشی که از طب الصادق گرفته است باعث تشنج سریع و مرگ می شود و در دانش پزشکی امروزی به شدت نهی و رد شده است. امروزه پزشکان بر خلاف نظر قدما پوشیدن لباس نخی و خنک و نوشیدن مایعات را به فرد بیمار توصیه می کنند. اما در قدیم مردم که دنباله روی امامان شیعه بودند و آن ها را عالمان دانشمندی می دانستند که سخن اشتباه نمی گویند, نظر آن ها را در مورد پزشکی نیز درست و صحیح می دانستند. نظر پزشکی امام صادق در مورد تب, تا همین چند دهه ی پیش جان هزاران نفر را که اکثرا کودک بودند گرفت اما مردم دلیل تشنج و مرگ بیمار را نمی دانستند و به گرم کردن و بخور دادن ادامه می دادند. و این آخوند در قرن ۲۱ هنوز به طب الصادق و طب الرضا پایبند است.


۸ نظر:

  1. اولا حرفی از طب الصادق نبود بهد شیخ حسین از قول اطبای قدیم گفت و به نظر اونها رو تایید کرد بهتره یک باره دیگه کلیپی که خودت گذاشتیو ببینی!!!

    پاسخحذف
  2. ((اولا حرفی از طب الصادق نبود بهد شیخ حسین از قول اطبای قدیم گفت و به نظر اونها رو تایید کرد بهتره یک باره دیگه کلیپی که خودت گذاشتیو ببینی!!!))

    درسته در اینجا حرفی از امام صادق نزد اما کل این نظر پزشکی مربوط به طب الصادق است که قدیمی ها زیاد پیروی می کردند.

    پاسخحذف
  3. وقتی چیزی مشخص شد بهتره اصرار نداشته باشید که بهش میگن کینه و عقده. اطبای قدیم نه امام صادق علیه السلام

    پاسخحذف
  4. آره اصرار دارم بگویم که این برای طب الصادق است. چون واقعیت همین است و اطبان قدیم هم نظر صادق را درست می دانستند.

    پاسخحذف
  5. اسلام تا بوده بجز زور و خرافات جیزی برای گفتن نداشته و نخواهد داشت کامنت های اقای ناشناس هم اسلام دوننشون درد امده که این چیز ها رو نوشته اینو بخوانید ببینید پیامبر اسلام چقدر زورگو و دست بجنگش خوب بوده یعنی هرکس حرف من را قبول نکرد باید کشتش
    "ما مشورت كرديم و صلاح خود را در اين ديديم كه با تو مباهله نكنيم و شما را به دين خودتان و خود را به دين خود واگذاريم پیامبر اسلام فرمود:حال كه از مباهله امتناع داريد،پس اسلام را بپذيريد تا به نفع شما باشد آنچه به نفع مسلمين است،و به ضررتان باشد هر چه به ضرر ايشان است، مسيحيان اين پيشنهاد را هم نپذيرفتند،پیامبر اسلام فرمود: پس من ناگزير با شما می ‏جنگم،عرضه داشتند ما طاقت جنگيدن با عرب را نداريم ولی حاضريم با تو مصالحه كنيم بر اين كه با ما نجنگی و ما را تهديد نكنی و از دينمان برنگردانی و ما در مقابل،همه‏ساله دو هزار طاقه پارچه،هزار طاقه در ماه صفر و هزار طاقه در ماه رجب، و سی عدد زره عاديه آهنی(درعهای قديمی) بپردازيم،رسول خدا هم با ايشان به همين مصالحه كرد"(طباطبایی، تفسیر المیزان، جلد 3 ، ص 365).

    پاسخحذف
  6. این نوع بیانی که شما برای کلیپ درست کردید ربطی به گفته های شیخ ندارد. ضمن این که من همین الان سرماخورده ام و باید عرق کنم تا خوب بشوم/. حتی در طب جدید برخی داروها موجب عرق کردن برای دفع سموم بدن می شود. گذشته از اینها، شما یک نظریه پزشکی بدون گواه داده اید. همین چیزهاست که ما را ملت بی منطق و دور از پیشرفت می کند...

    پاسخحذف
  7. بسم الله الرحمن الرحیم
    1. همان طور که در نظرات دیگران آمده است استاد انصاریان این مطلب را از اطباء قدیم نقل کرده است.
    2. حدیث ابتدای سخن به این معناست که پرهیز [بیمار از غذاهای مضر] برترین داروست. ربط آن به ادامه سخن روشن نیست. شاید باید قسمتهای قبل تر را هم گوش داد که در کلیپ نیامده است.
    3. امیر المؤمنین حضرت علی علیه السّلام فرمودند : تب را با آب سرد از بین ببرید و در تابستان به بدن انسان تبدار آب سرد بریزید، آب باران بدن شما را پاک می کند و درد ها را از بین می برد، در دیگر احادیث راه درمان تب را آب سردی که در آن قند حل کرده باشند ذکر فرموده اند و همچنین خوردن کباب. (حلیه المتقین به نقل از وبلاگ ابوتراب)
    http://www.aboutorab.com/page.php?pid=204&id=505

    پاسخحذف
  8. از اظهار نظر شما عزیزان سپاسگزارم

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما