۱۳۹۰/۶/۲۲

مجاهدین خلق نیز مانند جمهوری اسلامی دنیا را سیاه و سفید می بینند و دچار توهم توطئه هستند


در تعریف توهم توطئه آمده است:

تئوری توطئه عبارتست از نداشتن اعتقاد یا باورنکردن شکل ظاهری رویدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی. تئوری توطئه در شکل حاد آن بیانگر این است که تمامی بدبختی‌ها در پی اعمال گروهی از افراد پرنفوذ و معمولاً پنهان است. (به نقل از ویکیپدیا)

اين تئوري طوري بيان ميكند كه گويا گروهي كوچك و نخبه تمام امكانات سياسي، مالي، نظامي، رواني و علمي را براي رسيدن به هدف بكار ميگيرد (به نقل از تارنمای اصالت)


به نظر می رسد که مجاهدین خلق نیز مانند جمهوری اسلامی، دنیا را سیاه و سفید می بینند و مردم را به دو دسته تقسیم می کند؛ یا کسانی با آن ها و طرفدار آن ها هستند، و یا دشمن آن ها هستند به صورتی که پنداری کار و زندگی خود را رها کرده اند تا بر علیه آن ها توطئه کنند. توهم توطئه جمهوری اسلامی امر تازه ای نیست و به درازای عمر جمهوری اسلامی سابقه دارد و این از زمانی که خمینی و اطرافیان او فکر می کردند تمام دنیای استکباری بر علیه او بسیج شده و می خواهند که با نیرنگ شیطانی، اسلام را بر اندازند تا زمان کنونی که خامنه ای متوهمانه همه اموری را که با منافع نظام در تضاد می بیند یک دسیسه صهیونیستی می خواند، ادامه دارد. افرادی که دچار توهم توطئه هستند نمی توانند و یا نمی خواهند که مشکلات خود را ببینند و انتقادی بشنوند چون می پندارند که تمام کارهای خودشان درست است و بر حق هستند، پس تمام کسانی که از حق گریزان هستند شب و روز به دنبال دسیسه چینی و توطئه هستند تا به آن ها ضربه وارد کنند. برای مثال خامنه ای و روزینامه نویس او یعنی حسین شریعتمداری، نمی خواهند باور کنند که جنبش اعتراضی مردم ایران در سال ۸۸ برآیند مطالبات بی پاسخ مردم بود که طی سال ها انباشته شده بود و پس از جرقه ای باعث شد که خروش کند، این افراد نمی خواهند باور کنند که در جهان منتقدان تیزبین هستند که ایراد می گیرند تا جو تمامیت خواهی را بشکنند و ایرادها را یادآوری کنند.  افراد دارای توهم توطئه واقعبین نیستند و فکر می کنند هر مخالفتی که با‌ آن ها می شود دسیسه و حاصل زد و بندهای مخفی و پشت پرده ای است. شاید هم چون این افراد و گروه ها خود را تاثیرگذار می پندارند و فکر می کنند که عملکرد و فعالیت آن ها به اندازه کافی درست و مهم و پر هیاهو است که خیلی ها را به وحشت بیندازد پس لابد برای همین است که مخالفان زیادی دارند! در جایی توضیح داده ام که در وقایع اخیر انگلیس، آن حکومت مشکلات را در چارچوب مسایل خود بررسی کرد و آن را به وقایع مخفی و غیره تعمیم نداد، چرا که در مملکتی که انتقاد مذموم نباشد توهم توطئه ای در کار نیست.
به هر حال توهم توطئه را در افکار و منش جمهوری اسلامی و همینطور مجاهدین مشاهده می شود. مجاهدین خلق نیز منتقدان خود را وابسته به رژیم و مزدور اطلاعاتی می خواند و بنا بر ویژگی هایی که برشمردم، نمی خواهد باور کند که منتقدان به عملکرد این سازمان نیز ممکن است وجود داشته باشند و نسبت به ظلم و ستم به ساکنین اشرف و عملکرد این سازمان در زمان جنگ و تبدیل این سازمان به یک فرقه و تفکرات نئومارکسیستی-اسلامی آن، خواه درست و خواه نادرست انتقاد دارند. خود را عاری از خطا پنداشتن،  دنیا را سیاه و سفید دیدن، برچسب زدن، حذف صورت مساله،  توهم توطئه و همینطور انتقاد ناپذیری از ویژگی های بارز گروه ها و حکومت های توتالیتر است.




لینک ارسال شده به بالاترین

۱ نظر:

  1. قبل از اینکه لینک ات رو باز کنم به بالاترین، حدس می‌‌زدم که سانسور شده باشد که شده بود! نمیدونم از مچچ گیری دودوزه از بالایار خبر داری یا نه؟

    http://balatarin.com/permlink/2011/12/1/2822256#c-5082592

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما