۱۳۹۰/۹/۵

هموطن عزیز، فرهنگ مرده پرستی محرم را یکبار و برای همیشه کنار بگذار

باز ماه محرم فرا رسید، ماه جشن و شادی اعراب برای سال نو عربی و ماه گریه و شیون شیعیان عمدتا ایرانی! واقعا جای تاسف و افسوس دارد که ایران با این پیشینه فرهنگ و تمدن که جشن هایش برخاسته از طبیعت و زیبایی بودند، به چنین بدبختی و ادباری افتاده است که نه تنها جشن های باستانی خود را فراموش می کند، بلکه برای فردی که با زبونی توسط قبیله خود و بر سر قدرت ۱۴۰۰ سال پیش به قتل رسیده بود تبدیل به یک الگو می شود. جالب اینجاست که مادامی که اعراب در حال جشن و سرور برای سال نوی خود هستند، شیعیان بر سر خود می کوبند که چرا ۱۴۰۰ سال پیش چند نفر به خاطر قدرت در بیابان ها همدیگر را نابود کرده اند.
هر روز هم بازار جعل تاریخ و اتفاقات روز عاشورا گرمتر می شود ولی کمتر کسیست که واقعیات را بداند، چرا که کسی که واقعیات تاریخی را بداند دیگر بر سر و روی خود نمی کوبد و عینک واقعبینی بر چشم می گذارد.
می گویند که به باورهای دیگران احترام بگذار و توهین نکن. اما چطور می توان بی تفاوت بود هنگامی که این عقاید ارتجاعی مردم را تا خرخره بت پرست و خرافاتی کرده و جامعه ایران را به خواری و خفت زیر دست ملای جنایتکار کشانده است؟ آیا جوامع مترقی حق ندارند که به این حماقت های جاهلیت مذهبی بخندند و آن ها را وحشی بنامند؟ زنده یاد احمد کسروی که من او را یکی از آگاه ترین و بیدارترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران می دانم در یک جا به درستی اشاره کرده بود که "یکی از زشتکاری های بزرگ شیعیان ارج گذاشتن بر استخوان های مردگان است در صورتی که مرده را باید سوزاند و یا زیر خاک نهان کرد تا بوی گندش باعث آزار نشود، و بساط مرده پرستی شیعیان نیز به دلیل وحشی و بی فرهنگ بودن این گروه است!" وی در کتاب داوری می نویسد:
...در انديشه آنان (شیعیان) مردم بهر دينند . به اين معني كه خدا داشته و اين جهان و مردمان را آفريده كه آن گرامي داشتگان را بشناسند و جايگاه آنان را در نزد خدا بدانند و براي خشنودي خدا هميشه نامهاي آنان را به زبان رانند و درودها فرستند و به روي گورهاشان گنبدهاي سيمين و زرين افرازند و از راههاي دور بديدن آن گنبدها روند، سرگذشتهاي آنان را فراموش نساخته هميشه تازه نگهدارند، با دشمنان ايشان هميشه دشمن باشند...   شگفتست كه بازماندگان حسين خودشان پس از يكي دو سال، پيش آمد را فراموش ساختند و به زندگي پرداختند. چنانكه گفتيم علي بن الحسين با يزيد آشتي كرد و با او دوستي نمو د. سكينه دخترحسين كه به گفته روضه خوانان در ويرانه شام مرده است و باشد كه شيعيان به اين مرگ اوخروارها اشك ريخته اند، سالها پس از آن زيسته و زن مصعب بن زبير شده بود كه سپس نيززن عبدالملك بن مروان گرديد و با خوشيها زندگي بسر داد. ولي شيعيان پس از هزار و سيصد سال آن داستان را فراموش نمي كنند و آيا اين دليل روشني به سبك مغزي و بيخردي يك مردمي شمرده نخواهد بود؟!...


من در این جا از مرده پرستان می خواهم که پاسخ دهند در کل امامان شیعه نظیر حسین بن علی خدماتشان به بشریت چه بوده، تالیفات و کارآمدی آن ها چه بوده و کلا در زندگی خود چه کار کرده اند که تازه ما همانقدر و نه بیشتر آن ها را پاس بداریم. آیا با کشف دارویی جان هزاران بیمار را نجات داده اند؟ برای سهولت زندگی بشر تلاش کرده اند؟ مانند فردوسی ۳۰ سال از عمر خود را برای زنده کردن زبان و شکوفایی فرهنگ صرف کرده اند؟ از پایه گذاران دانش و معرفت جهانشمولی بوده اند؟ در این رابطه چطور آموزه های ابن سینا و یا ارسطو در جهان گسترش پیدا کرده ولی در مورد امامان شیعه حتی اعراب هم این افراد را نمی شناسند و جز چند حدیث متناقض که صحت و سقم آن هم مشخص نیست چیزی دیگر از آن ها در دست نیست. و مهم تر این که چه قداستی در امامان شیعه وجود دارد که از آن ها تصویری خداگون ارائه می شود و تمام راه های انتقاد هم بر آن ها بسته است؟
هموطن مومن من، کل کار این امامان چه بوده است که باید پس از ۱۴۰۰ سال بر روی خود گل بمالیم و به خود آزاری روی بیاوریم؟ تازه بر فرض این که امامان شیعه کار مثبتی را انجام داده باشند، چرا باید پس از ۱۴۰۰ سال برای آن ها عزاداری کنیم؟ ما شاید به همان اندازه کار مثبت می توانیم از آن ها به خوبی یاد کنیم و همچنان آن ها را دارای اشتباه هم بدانیم اما فایده این مرده پرستی چیست جز این که ملتی را از تعالی باز می دارد و او را به توسری خوردن هر چه بیشتر سوق می دهد. کارهای خرافی و زشت عزاداری برای کسی که پس از ۱۴۰۰ سال دیگر حتی خاکسترهای آن هم وجود ندارد هیچ پایه و اساس منطقی ندارد. مگر ما برای پدران و مادران خود که چندین سال پیش مرده اند هر سال چنین بساطی راه می اندازیم؟ 
واقعا این چه دینی است که فلسفه آن نه شادی که رنج و غم و اندوه است؟ همانطور که جسم انسان فانی نیست و قرار نیست برای همیشه بماند، امام حسین هم اگر در صحرای کربلا کشته نمی شد بلاخره روزی عمر فانی خود را از دست می داد و خب از مرگ هم راه گریزی نیست. وجدانتان را برای لحظه ای قاضی کنید که آیا خودتان دوست دارید که پس از فوت شما هر سال چنین مراسم هایی راه بیندازند؟ مطمئنا اگر خودشیفته افراطی نباشید و دچار بیماری هم نباشید پاسخ شما منفی خواهد بود! پس نیک دیده می شود که کل این بازی ها پوچ و از پایه غلط است، و علت آن هم چیزی جز بازی های سیاسی آن روزگار و دکان مردمفریبی آخوند در عصر کنونی نمی تواند باشد. ملتی که از طرفی فرهنگ و تاریخ وارسته خود را فراموش کند و منفورترین اشخاص عرب را هم به عنوان الگو قرار دهد، باید برای چنین جامعه ای افسوس خورد.

قبر امام حسین برای اهل قبور. چنین دم و دستگاهی توسط پول مردم ایران درست شده است
و برای فریب همین جامعه هم مورد استفاده قرار می گیرد

کودکان معمولا زود تحت تاثیر قرار می گیرند. خرافات ثبت شده در ذهن کودک
کل زندگی او را در بزرگسالی تحت شعاع قرار می دهد 

۱۰ نظر:

  1. shoma vaghti yeki az basteganet fot mikone,salgard nemigiri?
    in aghaye emam hosein ham pedare shiayane.
    mikhai chikar konan?

    پاسخحذف
  2. دوست گرامی. سالگرد اولا تا چند سال؟ اگر مثلا 20 سال پیش پدرم یا مادرم که تازه نزدیک ترین بستگانم هستند فوت می کردند, آیا پس از 20 سال باز سالگرد اینچنینی برگزار می کردم؟ در مورد امام حسین که 14 قرن پیش بوده است و من تازه او را ندیده ام. دوما آیا همین سالگردها برای بستگان با سینه زنی و زنجیرزنی و گل مالیدن به سر همراه است؟ سوما چند درصد از عزاداران اصلا امام حسین را می شناسند و با طرز تفکرات او کاملا آشنا هستند, آیا اصلا لای کتاب تاریخ را باز کرده اند؟ مگر امام حسین بشری مانند بقیه نبود؟ آیا امام حسین قدرت مافوق طبیعی داشت؟ چهارما چرا فرهنگ مرگ و گریه و زاری؟ تازه اگر شیعیان بخواهند مراسمی را هم برگزار کنند بهتر نیست عقلانی و درست باشد؟ از سوی دیگر آیا امام حسین نباید میمرد و قرار بود 1400 سال زندگی کند؟ انسان ها فانی هستند و مرگ حق است. این عزاداری های واپسگرایانه جز این که ملتی را درگیر فقر فرهنگی و عقب افتادگی و زیر دست آخوند گرداند چیست؟ در ضمن من نمی فهمم امام حسین چکونه پدر ملت ایران شده است. من نمی دانم خدمت مرحوم حسین در کل چه بوده است اگر شما می دانید بفرمایید!

    پاسخحذف
  3. آفرین. مرسی‌.
    همهٔ دنیا به این رسم و رسوم مسخره می‌خندند.

    پاسخحذف
  4. من خارج از ایران زندگی میکنم و آدم مذهبی هم نیستم ... اما چیزایی که اینجا خوندم یه مشت چرنده هر کسی که اینا رو نوشته هیج اطلاعات مذهبی و هیج شناختی نسبت به دین نداشته ... اصلا خوشم نمیاد وقتی به خاطر بعضی حرکت های زشت مردم دین اونهارو محکوم میکنند.
    اگه همین دین و ایمان و مذهب و عقیده نبود که دنیا توسط این بشر بی جنبه و حریص به گند کشیده میشد خیلی بدتر از الان ... شما هم بهتر است به جای توهین کردن و نوشتن چیزهای بی اساسی که هیچ کسو تحت تاثیر قرار نمیده به فکر یه زندگیه خوب واسه خودت باشی ... اگه از دین و فرهنگه مردم متنفری .. اشکال نداره ولی توهین نکن ...

    پاسخحذف
  5. دوست گرامی نظر شما محترم اما اولا آیا تو سر خود کوبیدن و برای استخوان های پوسیدگان 1400 سال پیش عزا گرفتن دین است؟ اصلا دین چیست و تعریفش چیست. به نظر می آید خود شما باید در رابطه با دین تجدید نظری بکنید و لااقل خرافات فاحش را با خردورزی درست تفکیک کنید. اتفاقا مذهبیون هم کم دنیا را به لجن نکشیده اند اما در اینجا صحبت سر مراسم های عزاداری است. آیا مراسم های عزاداری باعث می شود که دنیا به گند کشیده نشود؟ در ضمن آیا انتقاد از این کارهای نابخردانه نامش توهین است؟ کدام عقل سالمی قبول می کند که مرده پرستی و ساختن بارگاه و گنبد درست است؟
    انتقادی در مورد نوشته دارید صریحا بفرمایید.

    پاسخحذف
  6. در جواب این دوستی که اعتراض به نحوه برخورد با دین شده کاملاً مخالفم چرا که این شخص به هیچ عنوان از تاریخ خبر نداره و به قول نویسندی وبلاگ تاریخ رو مطالعه کنید خودتان می‌فهمید کچ بر سر تان آوردن‌ای کاش مثل نویسندی این مطلب بودن کسانی‌ که سالها پیش این آگاهی‌ رو به پدران ما میدادن که ما امروز دنبال رو حرکت اشتباه و غلط آنها نباشیم که دنیا به ما بخندد و ما را وحشی بدان ...وحشی همان عربی‌ هستن که در دنیای امروز سال ۲۰۱۱ هنوز از توالت نمیتونن به صورت درست استفاده کنن و مثل حیوانات ......فکر کنم باقی‌ معرف حضور باشه نیاز به توضیح نیست دوست عزیز و دین دار...به امید رزی که انسانها بیشتر مطلع کنن و بیشتر از تاریخ عبرت بگیرن مخصوصا ایرانیان عزیز هموطن...

    پاسخحذف
  7. عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
    که کناه دگران بر تو نخواهند نوشت
    من اگر نیکم یا بد تو برو خود را باش
    که کناه دگران بر تو نخواهند نوشت
    دوست عزیز زاویه نگاهتو عوض کن
    همیشه وهمه جا جوانمردی ... شجاعت...ایستادگی بر اعتقادو از دست دادن همه خانواده در راه هر چه که به ان معتقدی... جایگاه تقدیر و ستایش دارد
    حسین ترا نمیدانم ولی حسین من اینگونه بود و...
    شما اینها را از حسین نه...از خدای حسین بیاموز وبر سرو صورت نزن ولی
    ازاده زندگی کن.

    پاسخحذف
  8. اهای هموطنی که خارج هم زندگی می کنی و این نوشته هارو توهین می دونی یه کم به منطقت رجوع کن از بچگی تو مخمون کردند که هرکسی این حرفها رو بزنه بی دینه سنگ میشه کفر میگرتش !!!! اخه ترویج عزا و غم آیا مردم را زده نمی کنه از دین و مذهب والا من یکی که آلرژی پیدا کردم هر چی که از این جماعت می تراود !!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  9. خطاب به دوستی که گفتند آزادگی رو از حسین بیاموزیم عرض کنم:آزاد زیستن و دفاع از عقایدو....
    در وجود همه انسانها هست، نیاز نیست با اینجور کارها بخواهیم اونهارو بیدار و تقویت کنیم.حسین برای کسب قدرت جنگید و این واقعیت تاریخیست قابل کتمان هم نیست، همانطور که مثل حسین زیاد بودندوحتی فجیع‌تر ولی شانس نداشتند اینقدر معروف بشن.به این هموطن توصیه میکنم مطالعه تاریخ رو بیشتر کنند.مثلا شهید جاوید اثر صالحی نجف آبادی واقعیت رو بیان کرده.

    پاسخحذف
  10. به نظر بنده تمام آفت ها و بدبختی های بشر امروزی در دین و مذهب ریشه داره. وای بر ما که با داشتن فرهنگ بسیار عمیق و تاریخ طولانی باز هم دستی دستی خودمون را زیر سلطه تازی می بریم...
    افسوس می خورم به حال هموطنانی که خونشون را با نام کثیف تازی آلوده می کنند و ایدئولوژی بی پایه محمد را مایه خوشبختی و سعادتشون می دونند.
    درود بر ایران

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما