۱۳۹۱/۸/۱۶

شهید ستار بهشتی: وطن خودم را به شخص نمی فروشم وخاک پای مبارزان وطن خود را با صد ها شاه و پدر شاه عوض نمی کنم

ستار بهشتی را کشتند، وبلاگنویس آزادیخواه توانایی که همیشه سعی داشت واقعیات را ببیند و با شجاعتی مثال نزدنی که در مخالفت با استبداد داشت، هرگز خود را اسیر شخص یا سازمان های پرطمطراق اپوزیسیون نشان موج سوار نکرد، آخر او نه اهل سازش با حکومت بود و نه اهل گشتن با موج سواران. چه ساده در ایران انسان های مستقل و معترض و حتی دگراندیش را می کشند و آب از آب تکان نمی خورد، چرا که آن خون سرخی که در رگ های ایرانی جاری بود دیگر وجود ندارد؛ آب سرد است که در رگ های شب نشینان جریان دارد و خاکی مرده که بر چهره گربه گمگشته ایران پاشیده اند. 
هنوز خون میرصیافی فریاد می زند و تن مجروح نداها و سهراب ها و هاله ها از اعماق زمین ناله می کند، آن ها برای ما نمرده اند و در یاد ما زنده هستند. اینبار خانواده دیگری داغدار شد، در کشوری که جان و مال و ناموس انسان ها ارزشی نداشته و آن ها را به دلیل بیان حقیقت می درند و می کشند و می برند و از هیچ ستمی دریغ نمی ورزند، به خانواده ای دیگر گفتند بیا و جسد فرزندت را تحویل بگیر. مگر یک مادر چقدر باید تحمل داشته باشد تا جگرگوشه ای که خود بزرگ کرده و جامعه انتظار رشادت و خدمت او به کشور را دارد، ناگهان در سینه قبرستان ببیند؟

ستار بهشتی صاحب وبلاگ انتقاد، و به جرم انتقاد به آنچه نباید باشد در زندان جمهوری اسلامی کشته شد. تک تک عبارات او سرتاسر نوید از آزادی و رد تبعیض و استبداد دارد، تک تک حرف هایش بوی مبارزه با استبداد مذهبی و استبداد شاهی  می دهد. در آخرین نوشته ستار در وبلاگ شخصی اش، از تهدیدها و خطراتی که برای او و خانواده اش ایجاد کرده اند خبر می دهد و البته شجاعت او مانع آن می شود که پس بکشد و زانو بزند. او نوشته بود "تهدید می کنند اطلاع رسانی نکنید وگرنه دهانتان را می بندیم" چه به درستی و با شجاعت کامل گفته بود:

...ترسی در دل ما نیست، دیگر جای ترسی نمانده، شلاق وشکنجه شدن، ما را از اطلاع رسانی کردن باز نمی دارد. 


ستار در بالاترین نیز فعالیت داشته است که به دلیلی نامعلوم البته حسابش بسته می شود. او خود در یکی از نظراتی که در سایت بالاترین نگاشته است می گوید:

...من وطن خودم را به شخص نمی فروشم وخاک پای مبارزان وطن خود را باصد ها شاه و پدر شاه و اجداد ان عوض نمی کنم. مبارزین از دست ظلم اخوندها از میهن خود خارج شدند . این فسیلها را ملت بیرون کردند. اینها هم به نوعی نظام اخوندی هستند. خر همان خر است با پالان دیگر...

نگاهی نو به نظرات این وبلاگ نویس شهید، دیدگاه های او نسبت به بسیاری از چیزها را روشن می سازد، می توان نظرات بسیاری از این دست مشاهده کرد و همه در یک چیز مشابهت دارند: نقد استبداد و شخص محوری. او منتقد نظام سلطنتی چه از نوع آخوندی و چه از نوع پادشاهی به مفهوم سابق آن بود. او با دیدی وسیع و ذهنی روشن مفهوم آزادی و نفی استبداد را به خوبی دریابیده بود و البته انتقادات از هرگروه و جناح را یک حق طبیعی می دانست، اما از طرفی دیگر می دانست که اقتدا به شخص در هر صورت ویرانگر است و فقط ظاهر قضایاست که متفاوت است. شخص محوری در هر صورت به استبداد می انجامد، چه بخواهد آخوند باشد و چه ظاهرا شاه مشروطه. ستار عاقبت همانطور که خواسته بود و در سربرگ وبلاگ خود نیز نوشته بود، جانش فدای ایران شد. راهش پررهرو و یادش گرامی



۴ نظر:

  1. بار دیگر گلی از گلزار ایران پر پر شد و آزادیخواهان را به ماتم سرو وجودش نشاند. مبارزی از تبار شهدای آرمیده در جای جای وطن از اوین و خاوران گرفته تا پاوه و سنندج و از تبریز قهرمان گرفته تا خراسان و فارس. مبارزی در امتداد خط آزادی، استقلال و حاکمیت ملی، از ستار خان و باقر خان و میرزای جنگلی گرفته تا مرحوم دکتر مصدق و یارانش و از بیژن جزنی و یاران فدایی اش گرفته تا موسی خیابانی ها و اشرف ربیعی ها. باشد که هر چه زودتر، شاهد به ثمر نشستن آرمان این عزیزان، یعنی ایرانی تحقق استقلال، آزادی و حاکمیت ملی باشیم.
    با تسلیت به خانواده و دوستانش و به امید ایرانی عاری از شیخ و شاه

    پاسخحذف
  2. بار دیگر گلی از گلزار ایران پر پر شد و آزادیخواهان را به ماتم سرو وجودش نشاند. مبارزی از تبار شهدای آرمیده در جای جای وطن از اوین و خاوران گرفته تا پاوه و سنندج و از تبریز قهرمان گرفته تا خراسان و فارس. مبارزی در امتداد خط آزادی، استقلال و حاکمیت ملی، از ستار خان و باقر خان و میرزای جنگلی گرفته تا مرحوم دکتر مصدق و یارانش و از بیژن جزنی و یاران فدایی اش گرفته تا موسی خیابانی ها و اشرف ربیعی ها. باشد که هر چه زودتر، شاهد به ثمر نشستن آرمان این عزیزان، یعنی تحقق استقلال، آزادی و حاکمیت ملی در وطنمان، ایران باشیم.
    با تسلیت به خانواده و دوستانش و به امید ایرانی عاری از شیخ و شاه

    پاسخحذف
  3. ستاررابشناسید با افکارونوشته هابش، ببینید یک جوان باتحصبلات محدود تا چه حد می توان فرهیخته باشد مطمئن هستم اگرخانواده وی وضع خوبی داشت ستارالان جهارتا مدرک دکترا درجیبش داشت ستارستاره ای شد درقلب تاریک ما جمعیتی که با تسلیم دربرابرظلم درخون او شریک هستیم این مطلب رادرموردستاربهشتی بخوانید:
    http://www.persiancavalier.com/?p=1338

    پاسخحذف
  4. "این انتخاب بین بد و بدتر پدر مردم را در آورده"
    شما نگران این انتخاب نباشین!
    شعور مردم رو خیلی دست کم میگیرید آقای عزیز. مردم گوسفند نیستند شعور دارند بر خلاف تصور حاکمان و به استثنای قلیلی که احتمالا از ریشه فاقد درکند! مردم هر زمان اقتضا کند!؟؟؟ آن کنند!؟
    به دوستان بگویید بجای تخریب و لجل پراکنی بجای اغراض و کینه های شخصی بیایید تبلبغ حزب خود یا نظرات خودکنید! بعدش رو بسپارید به داوری و انتخاب عام مردم که به چه سلیقه و چه روشی روصلاح خود دانند! مانند جمهوری اسلامی مردم رو حیوان ذی شعور تصور نکنند بگذارند عام مردم راه خود رو بیابند و به روشی که خود میپسندند عمل کنند. از چه میترسید!؟؟؟؟؟؟؟ ازآراء مردم!
    من یک رای دارم و شما هم یک رای . در نهایت این آراء مردم هست که داوری و قضاوت خواهد کرد!
    اگر مثل همون عکس دکتر مصدقی که گذاشتید بهش و آرمانش "واقعا" معتقدید. نه به اسم!

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما