۱۳۹۱/۱۲/۱۱

بالاترین دیگر شور و حال سابق را ندارد!

امروز کار زیادی نداشتم و چند ساعتی را در بالاترین گذراندم، خب بلاخره اعتیاد به این دنیای مجازی است و دل کندن از عادت هم موجب مرض! اما ناگهان متوجه یک نکته شدم. ظاهرا چند وقتی است که بالاترین راکد شده و تولید محتوا در آن به طور محسوسی کم شده است و این چیزی نیست که از چشم ما پنهان باشد ولی مطرح کردن این جریان ناگهان به ذهنم خطور کرد. چند وقتی است که به نظر میاد بهترین لینک های روز نهایتا به ٧٠ یا ٨٠ رای می رسند، اگر باور ندارید نگاهی به مطالب روزانه سایت بیندازید تا از افت کیفیت آن آگاه شوید. چیزی که بیشتر از همه به ذهنم رسید این بود که بالاترین بیشتر به سایتی جهت مصرف داخلی سایت و جنگ و جدال کاربران خود سایت تبدیل شده تا این که بیشتر برای افراد زیادی که روزانه به خود سایت سر می زنند تولید محتوا کرده باشد. بلاخره بالاترین بر دستان ما کاربران می چرخد و کیفیت و افت و خیز آن به خود ما بر می گردد، البته منظور من این نیست که بالاترین به طور کامل افت کرده چونکه در این مورد همه شاخص ها نسبی است و نه مطلق، اما حداقل به نظر من این موضوع به طور محسوسی قابل لمس است، و مشکل دیگر آن که انگار شور و حال سابق را ندارد و مطالب آن حتی مانند مطالب چند ماه گذشته با طراوت به نظر نمی آیند مگر آن که اتفاق مهمی در کشور رخ داده باشد تا در مورد آن به طور گسترده پرداخته شود. به عقیده من این مسئله را باید حل کنیم و اهمیت آن نه تنها برای ما بلکه برای تمام افرادیست که روزانه به این سایت سر می زنند. ما کاربران بالاترین باید این سایت را از لجام گسیختگی و رکود خارج کنیم و مطالب آن را به نحوی تغییر بدیم که هم برای خودمان و هم برای بینندگان سایت جذاب باشد، نه آنکه مطالب آن بیشتر برای آن پست شوند که در بین خود اعضای سایت جنجال برانگیز ولی برای هزاران نفر بازدید کننده روزانه زیاد جذاب نباشد.  این مطلبی بود که می خواستم بگم و به نظرم مهم هم است، نه تنها برای ما کاربران بلکه برای همه بالاترینی ها.


۷ نظر:

  1. سلام يه دعوتنامه بالاترين ميخوام دوتاوب داشتم كه هردوفيلترشد،133.blogsky.com ونيزوب
    Khaen.blogsky.comضمناايميلمم اينهsaea471@gmail.comضمنااين نظريك نظرخصوصي براشمابود،تأييدنفرماييد

    پاسخحذف
  2. قبلا بالاترین محل اطلاع رسانی بود حالا شده تشک کشتی که خیلی ها رو از خودش رونده.بخصوص مذهبی ها و جمهوری خواهان رو. تا میایی تو بالاترین یا یه تبلیغ پادشاهاهی میبینی یا برضد دین. خوب حالا این افراد کجابرن؟ میرن سایتهایی که حداقل احترام رو براشون حفظ کرده باشند. شاید سایتی حکومتی!!

    پاسخحذف
  3. این مطلب کاملا درست است و متاسفانه به کرات میتوان دید که یک مطلب مثلا 5 کلیک خورده در حالیکه نزدیک 50 امتیاز مثبت گرفته است و این نشان میدهد که رفیق بازی و یا باند بازی بوده وگرنه بدون خواندن کامل آن مطلب، چگونه میشود به آن رای مثبت داد؟!!

    پاسخحذف
  4. به نظر من توهین های مذهبی باعث کاهش کاربران سایت بالاترین شده است. خیلی از مخالفان نظام با نظام مشکل دارند و نه با مذهب

    پاسخحذف
  5. بالاترین از وقتی به دست لابی جمهوری اسلامی یا همان نایک و تریتا پارسی و دوستان افتاد و قابلیت فیلترش رو فعال کرد (سانسور) مرد.
    اگر باور ندارید این لینک از سایت رسمی لابی جمهوری اسلامی (نایاک) را ببینید:
    http://www.niacouncil.org/site/Calendar?view=Detail&id=100181
    به اسامی لیست شده هم توجه کنید.

    پاسخحذف
  6. مثل اینکه شما هم طرفدار نایاک هستید. ۳ تا از وبلاگ هایی که در ستون سمت چپ قراردادید مربوط به اعضای نایاک است.

    پاسخحذف
  7. با درود،
    متاسفانه روندی که با آن خطای بزرگ و حذف فله ای کاربران شناخته شده و فعال شروع شد اکنون شکل آشکاری بخود گرفته. در آن ماجرا کاربران فرهیخته زیادی مسدود شدند که در حرکات مدنی و اعتراضی به سیاست های مدیران سایت در محدود کردن آزادی بیان شرکت کرده بودند و نه تنها نه فحاش بودند و نه لزوما ضد دین بلکه کاربرانی عادل، فهمیده، قانونمدار و تولید کننده بودند که عدم حضورشان از یک طرف "بالاترین" را دچار فقر محتوا و از طرف دیگر مدیران را وادار به چاره جویی عجولانه و ارسال دعوتنامه های گروهی کرد که نتیجه آن، ایجاد فضا برای باندبازی و عضویت های گروهی و شناسه های زنجیره ای بود. خوانندگان و کاربران بیکباره شاهد حضور سازمانیافته و فرقه ای-گروهی شدند، از تجزیه طلب گرفته تا شیفتگان استبداد و داغ و درفش، که با منفی های دست جمعی و فحاشی و توهین، هرگونه صدای مخالف و منتقد را ساکت و حذف کرده و فضای گفتگوی سالم را آلوده و تخریب میکنند. در میانه این فضا برخی کاربران معقول تر و گاها قدیمی نیز یا رفته رفته به ورطه سکوت و کناره گیری کشانده شدند یا خود آلوده این بازی شدند.
    فراموش نکنیم که فضای مجازی و در رأس آن "فیسبوک"، "تویتر"، "بالاترین"،.... نقش تعیین کننده ای در قضایای ١٣٨٨ و پس از آن داشته و از این جهت مورد توجه دستگاه اطلاعاتی رژیم و همچنین گروه های دیگر قرار گرفت تا از این امکان برای پیشبرد مقاصد خود(تبلیغ، ایجاد و دامن زدن اختلاف، تخریب مخالفین و منتقدین، انحراف افکار عمومی، ایجاد بمب های خبری جنجالی،...) بهره بگیرند.
    سر آخر اینکه؛ مبارزه، آگاهی، روشنگری،... در قلب جامعه جریان دارد. تنها اگر فعالان محیط مجازی نتوانند نقشی مثبت در آن بازی کنند، جای تاسف خواهد داشت.
    با سپاس - فرهاد

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما