۱۳۹۱/۳/۲

می شود چند نمونه از فعالیت های مثبت امام نقی را شرح دهید تا بفهمیم خدمت این آقا به بشریت چه بوده است؟

فکر می کنم که این بار چهارم است که درباره امام نقی و کمپین و شاهین نجفی و مسایل مرتبط می نویسم که بعد از فتوای ارتداد شاهین نجفی موضوع روز محافل اینترنتی هم شده است. امروز نیز خبر رسید که سایتی اینترنی به نام دهمین آغاز به فعالیت کرده که  نوید از قطع شدن اینترنت سرتاسر کشور در ٤ خرداد و به مدت ١٠ دقیقه می دهد، هرچند که خود سایت دهمین اعلام کرده که این کاری کاملا خودجوش و اختیاری است.
چندماهی است که بحث امام نقی که از طرف تنی چند از جوانان منتقد اسلام شکل گرفته  بسیار داغ شده است انتشار آهنگ آی نقی به اوج خود رسید. فعلا که دو جبهه روبه روی هم وجود دارد که اولی منتقد دین و حامی داستان های "نقی" و روبه روی آن جبهه ای مذهبی و عصیان از آنچه توهین به مذهبش می خواند، و مورد حمایت کامل معنوی و مالی حکومت. باید دید که این تقابل به کجا می رسد اما منتقدان دین بر خلاف دسته مذهبی غالبا ناچار هستند که در خفا فعالیت کنند و هرگونه اطلاعات شخصی را به دلیل مسایل امنیتی مخفی سازند.
بعد از تهدید های جانی فراوان از سوی قشر مذهبی تحت الحمایه حکومت علیه وبلاگنویسان و پیج فیسبوکی امام نقی، حال گویا فعالیت های فرهنگی آغاز کرده اند و وبلاگ های متعددی برای حمایت از شخصیت امام هادی به وجود آورده اند و هرچند که مدعی خودجوش بودن این فعالیت ها هستند اما احساس می شود که از لحاظ مالی از سوی حکومت تامین می شوند و اکثرا نیز وبلاگ هایی بسیجی ماب هستند که در ازای فعالیت از سوی حکومت پول دریافت می کنند. در صورتی که برخلاف تصور وبلاگ نویسان حکومتی، کمپین یاداوری امام نقی و صحفحات و وبلاگ های مرتبط با آن که از سوی منتقدان اسلام تشکیل شده است هیچ پشتوانه مالی از سوی "بیگانگان" و نه هیچ گروه دیگر نداشته و ندارد و مطالب آن عمدتا از سوی جوانانی تهیه می شود که از دین و سنت های ارثی و اجدادی سلطه گر بریده و بیزار شده اند. سایت تابناک در مقاله ای نوشته است که قطعی سایت های اینترنتی به دلیل اقدامات هتاکانه "خواننده وابسته رژیم صهیونیستی" اعمال می شود و در این جا دو نکته قابل تصور است: نخست این که چگونه شاهین نجفی به دلیل خواندن این ترانه می بایست وابسته اسرائیل شود و آیا این افترا و تهمت پوچ منطقی است؟ خواننده ای بریده از کمبودها و ضایعات اجتماعی ترانه ای خوانده که شاید اندکی مرهم دردهای جوانان رنج کشیده باشد و حالا از نظر افراد مذهبی توهین هم به حساب می آید چطور می تواند وابسته به اسرائیل باشد و آیا بین این دو موضوع رابطه ای منطقی وجود دارد؟! و دوما این که حتما این ترانه و حواشی آن دارای بازتاب ها و حمایت های زیادی در بین جوانان بوده که چنین حساسیتی را برانگیخته است وانگهی چه دلیلی داشت که رسانه های حکومتی را تا این حد به تکاپو وادار کند! شاید کمپین امام نقی تا چندماه پیش موقعیتی محدود داشت اما رسانه های حکومتی با جوسازی بر علیه آن، آن را به شهرتی غیر قابل پیشبینی نایل ساخته اند.
روشن نیست که چه مقدار سرمایه های مملکت صرف فعالیت های مجازی گروه سایبری حکومتی علیه منتقدان و تبلیغ امام هادی می شود. آیا بهتر نبود که این هزینه های میلیونی و نجومی صرف نیازهای ابتدایی مردم شود؟ شاید بلاخره زندگی هم خرج دارد و بایستی سربازات سایبری با بهانه مقابله با دشمنان دین و نظام درامدزایی کنند و اشتغال سازی شود! اما فعالیت های اینچنینی به بودجه های میلیاردی نیاز دارد و از جیب مردم صرف می شود. چطور می توان تصور کرد که از حقوق عقب افتاده کارگر زده شود و به این موضوعات بی نتیجه اختصاص داده شود؟ کشاکش میان دیندار و بیدین به ویژه امروزه به یمن فضای مجازی برای همیشه برقرار خواهد بود اما آیا درست است که بودجه های میلیاردی صرف چنین برنامه های یکطرفه و بیهوده ای شود که هیچ نتیجه ای دربر ندارد؟ آخوند که به دنبال دکان خویش است آیا آسایش و رفاه مردم برای او ذره ای اهمیت دارد؟ علی النقی و دفاع از شخصیت او مستمسکی برای حکومت و قدرت اوست و بس. باور کنید که خود علی النقی نیز در طول زندگی کوتاه و گمنام خود فعالیت خاصی را انجام نداد در غیر اینصورت اگر لیستی از فعالیت های مفید او را در نظر بگیریم نهایتا در همان سطح محترم خواهد بود اما آیا اثری بر خود به یادگار گذاشته و یا فعالیت جهانشمولی را انجام داده که شایسته اینچنین خداانگاری  از سوی ما باشد؟ به عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی بروید و از شخصیت امام نقی بپرسید بعید می دانم او را بشناسند زیرا که این فرد اصلا کاره ای نبوده است. روزی به دنیا آمده و روزی هم از دنیا رفته است و جز چندین فرزند و چند حدیث منتسب به او چیزی به یادگار نگذاشته است.


۱۷ نظر:

  1. باید اضافه کرد که نه تنها امام نقی بلکه تمام امامان بیسواد بوده و برای بشریت مثمر ثمر نبوده اند. هیچیک از امامان نه مدرسه ای رفتند نه دانشگاهی رفتند نه کتابی علمی نه هنری نه فلسفی نه سیاسی نوشتنه اند. ( در ان زمان در ایران و جهان صده هاو هزاران سال بود که دانشگاه و فیلسوف و فلسفه وعلم وجود داشت). اینها واقعیات است و توهین هم نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از همین پست ها و نظرات معلوم میشه آدمای باادب ساخته کدوم فرهنگ هستن و بی فرهنگها مال کدوم فرهنگ
      اونایی که ادعاشون فلک رو کر کرده حداقل باید به باباشون می گفتن ادب یادشون بده که شاعر فارسی ما می گه
      ادب مرد به زدولت اوست یاعلی عزت

      حذف
  2. جزو معدود کمپین های موفق ایرانی بوده این کمپین "یادآوری امام نقی به شیعیان" چون واقعآ باعث شده شیعیان قدر این گوه-عر رو بدونن و دو دستی بهش بچسبند!

    پاسخحذف
  3. مگر بقیه امامان اعم از قبل و بعد از ایشان کاری بغیر از خدمت رسانی به زنان حرم و کنیزکان و زنان اسرا داشته اند. تمام اینها دکانی است برای سوء استفاده جنسی و کار نکردن و خوردن و خوابیدن و کردن ، همین و بس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام
      طبق احادیث بسیار علمی ایشان اولین جراح زیبایی دنیا بودند. طبق گفته مجلسی بیضه معتصم کورک می زند و بسیار ناراحتش می کرده است. نقی عزیز ما نسخه ای برایش می نویسد کخ شامل سرگین خر تاباله گاو و گوسفند بوده است.اینها را با هم قاطی می کنند و بر جای کورک می نهندو دیگر اثری از زخم باقی نمی ماند و تخم آقای معتصم شفا می یابد. دیگر این که این نقی عزیز شیرباز بوده است و شیر از نقش قالی بر می آورده و می گفته مرتاض هندی را که می خواسته خودش را برای معتصم لوس بکند و جای این مهربان(امام نقی) را بگیرد بخورد. این شعر هم نسوب به امام نقی است
      گر باد خورد به کیر و خایه ام من شیر و \لنگ را ب\ایم

      حذف
    2. لطف کنید کمی مراعات کنید و واژه ها و ترکیب های اینچنینی به کار نبرید. با سپاس

      حذف
  4. هیچ کاری نکرده باشد جز ترویج مکتب اسلام که تو عقده ای جز با بد گفتن از آن تسکین پیدا نمیکنی ,شایسته همه جو ر تحسین است.

    محض نمونه دروغگوی ناشی بد ذات ,خودت را پشت چند نفر آدم معروف چون امیرکبیر و مصدق مخفی میکنی ,بدان که آنان مسلمانهای معتقد بودند که هیچ وقت از اسلام بد نگفتند.
    حتی کسروی با همه کجرویش به اسلام و قرآن طبق فهم خودش معتقد بود.
    دروغ گفتن هم ضوابط دارد .بدتر از محمود الاغ منوری !!

    پاسخحذف
  5. ناشناس آخری

    از طرز حرف زدنت معلومه که چه کسی عقده ای است. درست صحبت کن درست پاسخ شنو.
    اولا من نمی دونم مکتب اسلام از نظر شما چیست چون اسلام توسط محمد پایه گذاری شده بود و دیگر چه نیازی به گسترش و ترویج (به آن صورت مد نظر شما) داشت. این بابا در این عمر کوتاه خود حتی موفق نشد چیزی را گسترش دهد اما متاسفانه ناخواسته باعث ترویج حماقت بسیاری شد که امروزه شاهدش هستیم.
    دوما کسروی و غیره اگه مسلمان بوده باشند ربطی ندارد که اسلام دین درستی باشد. من به افراد بالا علاقه دارم که در یک برهه زمانی با وجود اشتباهات فراوان سرامد جامعه بوده اند اما دلیل نمی شود تمام آنچه اعتقاد داشته باشند درست باشد. مغالطه تشبث به شخص نکنید.
    سوما اگه بار دیگر اینچنین بی ادبانه کامنت بگذاری پاک خواهد شد. شما برهانی در دست ندارید و با فحاشی می خواهید حرف خودتان را به کرسی بنشانید اما موفق نخواهید شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عقده ای هستی چون به ماتحتت به اسم اسلام فرو کردند و جز با بد گفتن از اسلام تسکین پیدا نمیکنی. حتی دو کلمه فارسی نویسی درست از تو بر نمیآید تا برسد به تحقیق که مدعی آن هستی .
      بقدری نادانی که حرف خودت را هم نمیفهمی.اسلام را جز جهل وخرافات و تعصب نمیدانی بعد عکس چند نفر مسلمان معتقد را در سایتت می آوری چون مشهور هستند و میخواهی پشت آنها بی سوادیت را مخفی کنی و حال آنکه اگر راستگو و با فهم بودی ,آنان را جاهل و خرافاتی متعصب معرفی میکردی بر طبق بینشت درباره اسلام و مسلمانها .آدم نادان دروغگوی ناشی.

      حذف
    2. خودت را پشت ابوریحان مخفی نکن که تو با ابو ریحان وحقیقت وکشف آن هیچ کاری نداری چون فقط به دنبال عقده گشایی هستی و بس .

      بقدری نادانی که حتی دو کلمه به فارسی درست نمیتوانی بنویسی. برو" زیر" دین پژوهش کن نه "روی" آن !!

      بیسواد که نه فارسی بلدی نه انگلیسی.

      On
      در زبان انگلیسی به معنی درباره هم هست و تو بیسواد به این معنی آن را بکار میبری ولی نمیفهمی و میگویی "پژوهش روی" !!!

      دانای اسرار و عقل کل !!

      حذف
    3. برو بفهم که حتی یک ساختمان احتیاج به نگهداری ومراقبت دارد تا برسد به دین .آدم خیلی با فهم در دانشگاه ها آموزش و ترویج علم جزء مهمی از چیزی است که انجام میشود.

      حذف
  6. درود دوست عزیز. طبق درخواست قبلی وبلاگ شما با کمال میل در لیست دیگر وبلاگها قرار گرفت. موفق باشید.

    پاسخحذف
  7. يه خبر دست اول:نقي كون بود:پي

    پاسخحذف
  8. همه داغشون اىنه که اگر نقىشون نقض بشه امام زمان قلابىشونم باىد نقض بشه.

    پاسخحذف
  9. برو اقا با این نظام مروج خرافات و جهل و بیسوادی.
    فقط با پول نفت مردم ایرانه که دارید چند صباحی بیشتر به حکومت خودتون ادامه میدید.
    شاهین نجفی فقط از زخمهای مردم ایران صحبت میکنه.
    من به شخصه از دینی که ترویج ترور و ادمکشی را میکند بدم میاد.
    اخه این چه خدا و پیغنبر و امامهای بدبخت و ضعیفیه که شما دارید که بعد از 1400 و اندی تازه تو 32 سال گذشته تونستن از خودشون بوسیله شما و با پول ایرانیها شروع به دفاع از خود بکنند؟

    شرمتون باشه!
    به امید روزی که شر شما ادمکشهای دینی از سر مردم ایران و خاورمیانه و دنیا کم بشه.

    پاسخحذف
  10. Blackjack for Beginners - DMC
    For the more complex poker game, players may 속초 출장샵 choose to play the dealer's cards, not 울산광역 출장안마 the player's hand. However, if a player 동두천 출장안마 is dealt one card 경기도 출장샵 at a time, 군포 출장샵

    پاسخحذف

ما از انتقادات شما پشتیبانی می کنیم ولی نظرات حاوی عبارات رکیک و همچنین اسپم حذف خواهند شد. با سپاس از دیدگاه های شما